FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1053 | Sosyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Dersin amacı: 1)Sosyoloji biliminin ve sosyologların toplumu inceleme yollarının tanıtılması 2)Sosyoloji biliminde kullanılan teori ve metotlarla ilgili bilgi kazandırılması 3)Toplumsal konularda eleştirisel bakış açısı kazandırılması ve tartışmaya yer verilmesi 4)Kültürün ve toplumsal yapıların toplumun bireyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi 5)Toplumsal eşitsizliklerin tanınması ve bu eşitsizlikler çercevesinde ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsellik konularının değerlendirilmesi 6)Toplumsal sistemlerin işleyişi ve bu sistemlerdeki olası değişikliklerin etkileri uzerine bilgi kazandırılması ve farklı görüslerin ele alınmasıdır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Sosyoloji biliminin temel terminolojisinin ve kapsamı 2)Kültürlerin, toplumsallaşmanın ve toplumsal yapıların insan davranışlarını nasıl etkilediğnin kavranması 3)Sosyolojik teorilerin toplumsal sınıflar, sapkınlık, ırk, cinsiyet gibi konularda uygulanması 4)Sosyologların toplumun birincil dereceden kurumlarını inceleme yollarının tanıtılması (din, ekonomi, siyasi sistemler, aile ve iş gibi) 5)Öğrencilerin sosyolojik teorileri ve toplumsal perspektifleri kendi alanlarında uygulanmalarının teşvik edilmesi |
Bu ders sosyoloji biliminin temel konularını ele alır. Toplum bilimi olan sosyoloji, toplumsal kurumlar, kültürler, gruplar ve bireyler arasındaki ilişkileri inceler.Eşit olmayan güç ilişkilerinin toplumsal ve bireysel hayatları nasıl etkilediği ile ilgilenir. Sosyologlar toplumsal hayatları incelemek ve açıklamak için birçok farklı teori ve metot geliştirmişlerdir. Bu derste sosyolojinin temel araştırma alanına giren konulara yer verilecek, sosyolojinin temel metotları açıklanacak ve farklı açıklamalara sahip teoriler incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: dersin ve içeriğinin tanıtımı | Chapter 1 |
2) | Giriş: sosyolojide metotlar | Chapter 2 & 3 |
3) | Toplumlar | Chapter 4 |
4) | Kültürler | Chapter 5 |
5) | Toplumsal gruplar, kurumlar ve ağ toplumları | Chapter 6 |
6) | Vize sinavi | |
7) | Toplumsal bölünme ve Toplumsal Tabakalaşma | Chapter 8 &10 |
8) | İletişim ve Yeni Medya | Chapter 22 |
9) | Ekonomi, Çalışma ve Tüketim | Chapter 15 |
10) | Cinsiyet ve Cinsellik | Chapter 12 |
11) | 2. vize sınavı | |
12) | Yaş sınıflandırması: Çocukluk ve Yaşlılık | Chapter 13 |
13) | Aile kurumu ve kişisel kültürler | Chapter 18 |
14) | Irkçılık, etnikçilik ve göçler | Chapter 11 |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook : Sociology: A Global Introduction, John J. Macionis & Ken Plummer, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 1 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 1 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 2 |