PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2098 | İstatistik Yöntemleri ve Uygulamaları II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Dersin sonunda öğrenciler; * Şu istatistik testlerini uygulayabilmeli ve sonuçlarını yorumlayabilmelidirler: t-testi, ANOVA, korelasyon, Ki-Kare * Bir data seti serisinde kullanmak için uygun olan istatistik testlerini belirleyebilmelidirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bağımlı veya bağımsız örneklem t-testi analizine uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek 2. SPSS yazılımı kullanarak t-testi uygulamak 3. SPSS kullanılarak elde edilen t-testi sonuçlarını yorumlayabilmek 4. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak yapılan analize uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek 5. SPSS yazılımı kullanarak basit ANOVA uygulayabilmek 6. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA sonuçlarını yorumlayabilmek 7. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek 8. SPSS yazılımı kullanarak çeşitli ANOVA analizleri uygulayabilmek 9. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA analizi sonuçlarını yorumlayabilmek 10. Korelasyon ve regresyon kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek 11. SPSS yazılımı kullanılarak korelasyon ve regresyon analizleri uygulayabilmek 12. SPSS kullanılarak üretilen korelasyon ve regresyon analizi sonuçlarını yorumlayabilmek 13. Parametrik olmayan testlerin kullanımının uygun olduğu araştırma durumlarını belirleyebilmek 14. SPSS yazılımı kullanılarak Ki-Kare analizi uygulayabilmek 15. SPSS kullanılarak üretilen Ki-Kare testlerinin sonuçlarının yorumlanabilmesi |
1. bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testleri 2. tahmin 3. ANOVA 4. korelasyon ve regresyon 5. parametrik olmayan testler 6. ki-kare |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testi | |
2) | Tahmin | |
3) | Tahmin | |
4) | ANOVA | |
6) | ANOVA | |
7) | ANOVA | |
8) | ANOVA | |
9) | Korelasyon ve Regresyon | |
10) | Korelasyon ve Regresyon | |
11) | Korelasyon ve Regresyon | |
12) | Parametrik olmayan İstatistikler | |
13) | Parametrik olmayan İstatistikler | |
14) | Derste işlenen konuların gözden geçirilmesi + deneme sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Gravetter F & Wallnau L. (2011) Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (7th ed. Wadsworth) |
Diğer Kaynaklar: | Powerpoint slides will be sued to supplement reading from text book |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 2 |
Laboratuar | 14 | % 3 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 2 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 3 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 5 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 2 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 2 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 5 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 4 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 2 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 5 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |