PSY2098 Statistical Methods and Applications IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2098 İstatistik Yöntemleri ve Uygulamaları II Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler;
* Şu istatistik testlerini uygulayabilmeli ve sonuçlarını yorumlayabilmelidirler: t-testi, ANOVA, korelasyon, Ki-Kare
* Bir data seti serisinde kullanmak için uygun olan istatistik testlerini belirleyebilmelidirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağımlı veya bağımsız örneklem t-testi analizine uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
2. SPSS yazılımı kullanarak t-testi uygulamak
3. SPSS kullanılarak elde edilen t-testi sonuçlarını yorumlayabilmek
4. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak yapılan analize uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
5. SPSS yazılımı kullanarak basit ANOVA uygulayabilmek
6. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA sonuçlarını yorumlayabilmek
7. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
8. SPSS yazılımı kullanarak çeşitli ANOVA analizleri uygulayabilmek
9. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA analizi sonuçlarını yorumlayabilmek
10. Korelasyon ve regresyon kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
11. SPSS yazılımı kullanılarak korelasyon ve regresyon analizleri uygulayabilmek
12. SPSS kullanılarak üretilen korelasyon ve regresyon analizi sonuçlarını yorumlayabilmek
13. Parametrik olmayan testlerin kullanımının uygun olduğu araştırma durumlarını belirleyebilmek
14. SPSS yazılımı kullanılarak Ki-Kare analizi uygulayabilmek
15. SPSS kullanılarak üretilen Ki-Kare testlerinin sonuçlarının yorumlanabilmesi

Dersin İçeriği

1. bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testleri
2. tahmin
3. ANOVA
4. korelasyon ve regresyon
5. parametrik olmayan testler
6. ki-kare

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testi
2) Tahmin
3) Tahmin
4) ANOVA
6) ANOVA
7) ANOVA
8) ANOVA
9) Korelasyon ve Regresyon
10) Korelasyon ve Regresyon
11) Korelasyon ve Regresyon
12) Parametrik olmayan İstatistikler
13) Parametrik olmayan İstatistikler
14) Derste işlenen konuların gözden geçirilmesi + deneme sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gravetter F & Wallnau L. (2011) Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (7th ed. Wadsworth)
Diğer Kaynaklar: Powerpoint slides will be sued to supplement reading from text book

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 2
Laboratuar 14 % 3
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. 3
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 2
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). 3
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. 5
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. 2
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. 5
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. 4
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 3
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. 2
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 5
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 4