ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5120 | Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT Dr. Öğr. Üyesi SEZİN EŞFER ÖNDÜNÇ Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZMUTLU Prof. Dr. YAVUZ SAMUR Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin Eğitim Teknolojisi alanında güncel araştırma konularını anlamaları, bu konulardaki en son çıkan literatür hakkında fikir sahibi olmaları ve bu literatür hakkında tartışmalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Verilen bir konu ile ilgili bilgi toplayabilecektir. 2. Verilen bir konu ile ilgili anahtar noktaları açık olarak ifade edebilecektir. 3. Grup çalışması yapabilme deneyimi kazanacaktır. |
Bu dersin içeriğinde seçilmiş bir konuda güncel bir taramayı sunan makaleler yeralmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seçilmiş konuya giriş ve materyalin atanması | |
2) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
3) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
4) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
5) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
6) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
7) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
8) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
9) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
10) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
11) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
12) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
13) | Seçilmiş konu hakkında tartışma | |
14) | Özet ve Sonuç |
Ders Notları / Kitaplar: | Ellington, H. (1993). Handbook of educational technology. Nichols Publishing, PO Box 6036, East Brunswick, NJ 08816. |
Diğer Kaynaklar: | Ellington, H. (1993). Handbook of educational technology. Nichols Publishing, PO Box 6036, East Brunswick, NJ 08816. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 25 |
Sunum | 3 | % 75 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 50 | 150 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |