Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstatistiksel yöntemlere giriş |
YOK |
2) |
Tanımlayıcı istatistik |
Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
|
3) |
Tanımlayıcı istatistik |
Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
|
4) |
Normal dağılım |
Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
5) |
Normal dağılım |
Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
6) |
Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme |
Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
7) |
Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme |
Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
8) |
İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
9) |
İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
10) |
Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
11) |
Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
12) |
Basit regresyon |
Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
13) |
Basit regresyon |
Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
14) |
Veri analiz sonuçlarını yazma |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir. |
1 |
2) |
Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
1 |
3) |
Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir. |
1 |
4) |
Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir. |
1 |
5) |
Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir. |
1 |
6) |
Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
1 |
7) |
Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir. |
1 |
8) |
Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir. |
3 |
9) |
Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir. |
2 |
10) |
Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir. |
2 |
11) |
Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir. |
3 |
12) |
Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. |
5 |