İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4209 | Tugiad -Girişimciliğin Adımları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere; -Girişimi bir kariyer seçeneği olarak tanıtmak -İş planını, iş planı yazmayı ve potansiyel yatırımcılara iş planını sunmayı öğretmek -Öğrencileri başarılı girişimcilerle tanıştırmak -Öğrencilerin başarılı girişimciler olabilmesi için gerekli kişisel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Girişimcilikle ilgili terminolojiyi öğrenmek II.Fikir düzeyinden çıkış stratejisine kadar başlangıç sermayesinin yol haritasını öğrenmek III.İş planı oluşturabilmek IV.Başarılı girişimcilerle tanışmak V.Başarılı girişimciler olabilmek için kişisel becerileri geliştirmek |
Giriş Fikir geliştirme ve seçme süreci Takım oluşturma Finansman / Girişimcilik için alternatif finansman kaynakları Hedef kitlesi / Hedef kitlesini belirlemek İş analizi, pozisyon almak, rekabet stratejisi Pazarlama Satış Finansal Rasyolar Çıkış Stratejisi Organizasyon Üretim yönetimi Etkili yatırımcı sunumları yapmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Okuma |
2) | Fikirler / Fikir oluşturma ve seçme süreci | Okuma |
3) | Takım oluşturma & kurma / Takım üyeleri seçme | Okuma |
4) | Finansman / Yeni bir girişim için finansman alternatifleri | Okuma |
5) | Hedef Kitlesi / Hedef kitlesi belirleme | Okuma |
6) | İş analizi, rekabet stratejisi, pozisyon alma | Okuma |
7) | Pazarlama | Okuma |
8) | Satış | Okuma |
9) | Finansal Rasyolar | Okuma |
10) | Çıkış stratejisi | Okuma |
11) | Organizasyon | Okuma |
12) | Üretim yönetimi | Okuma |
13) | Etkili yatırımcı sunumları yapma | Okuma |
14) | Melek yatırımcılara ve girişim sermayelerine sunum | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok - None |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 25 |
Ödev | 5 | % 25 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |