COP4209 Tugiad - Steps of EntrepreneurshipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4209 Tugiad -Girişimciliğin Adımları Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÜMİT EROL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere;
-Girişimi bir kariyer seçeneği olarak tanıtmak
-İş planını, iş planı yazmayı ve potansiyel yatırımcılara iş planını sunmayı öğretmek
-Öğrencileri başarılı girişimcilerle tanıştırmak
-Öğrencilerin başarılı girişimciler olabilmesi için gerekli kişisel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Girişimcilikle ilgili terminolojiyi öğrenmek
II.Fikir düzeyinden çıkış stratejisine kadar başlangıç sermayesinin yol haritasını öğrenmek
III.İş planı oluşturabilmek
IV.Başarılı girişimcilerle tanışmak
V.Başarılı girişimciler olabilmek için kişisel becerileri geliştirmek

Dersin İçeriği

Giriş
Fikir geliştirme ve seçme süreci
Takım oluşturma
Finansman / Girişimcilik için alternatif finansman kaynakları
Hedef kitlesi / Hedef kitlesini belirlemek
İş analizi, pozisyon almak, rekabet stratejisi
Pazarlama
Satış
Finansal Rasyolar
Çıkış Stratejisi
Organizasyon
Üretim yönetimi
Etkili yatırımcı sunumları yapmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Okuma
2) Fikirler / Fikir oluşturma ve seçme süreci Okuma
3) Takım oluşturma & kurma / Takım üyeleri seçme Okuma
4) Finansman / Yeni bir girişim için finansman alternatifleri Okuma
5) Hedef Kitlesi / Hedef kitlesi belirleme Okuma
6) İş analizi, rekabet stratejisi, pozisyon alma Okuma
7) Pazarlama Okuma
8) Satış Okuma
9) Finansal Rasyolar Okuma
10) Çıkış stratejisi Okuma
11) Organizasyon Okuma
12) Üretim yönetimi Okuma
13) Etkili yatırımcı sunumları yapma Okuma
14) Melek yatırımcılara ve girişim sermayelerine sunum Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: Yok - None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ödev 5 % 25
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 1 2
Ödevler 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek