FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3063 | Romatizmal Hastalıklarda Rehabilitasyon | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İLKNUR SARAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin sıklıkla görülen romatolojik hastalıklarla ilgili temel bilgiyi edinmesi, muayene ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmesi ve tedavi seçenekleri ile ilgili temel bilgiyi edinmesi, özellikle kas-iskelet sistemi etkilenimi ve tedavisi ile ilgili bilgiyi edinmesi hedeflenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Öncelikli olarak daha çok fizyoterapi ve rehabilitasyon alanını ilgilendiren Romatoid artrit, Osteoartrit, ve Ankilozan Spondlit ile ilgili değerlendirme, tanı, tedavi ile ilgili temel bilginin edinilmesi. 2)Kronik ağrılı sendromların öğrenilmesi ve yaklaşımı 3)Enfeksiyoz artrit, Vasulit, myopati, PMR gibi diğer klinik patikte karşılaşılabilecek romatizmal hastalıkların öğrenilmesi ve bunların rehabilitasyon süreçleri ile ilgili temel bilginin edinilmesi, 4)Egzersiz yaklaşımlarının öğrenilmesi hedeflenir. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında sıkça karşılaşılan romatizmal hastalıklarla ilgili temel bilginin ve pratik bilginin edinilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatolojik Hastalıklarda Rehabilitasyona Giriş | |
2) | Romatoid artritte rehabilitasyon | |
3) | Ankilozan Spondilit ve diğer spondiloartropatiler | |
4) | Yumuşak Doku Romatizmaları ve Myofasyal Ağrı Sendromu Fibromiyalji Sendromu | |
5) | Osteoartrit ve Rehabilitasyonu | |
6) | Diffüz Bağ Dokusu Hastalıkları ve Rehabilitasyonu | |
7) | Ara sınav | |
8) | Polimiyalji Romatika- Dev Hücreli Artrit ve Miyozitler İnflamatuar Myopatiler | |
9) | Vaskülitler ve Rehabilitasyonu | |
10) | Öğrenci Grup Sunumları | |
11) | Öğrenci Grup Sunumları | |
12) | Öğrenci Grup Sunumları | |
13) | Öğrenci Grup Sunumları | |
14) | Öğrenci Grup Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | . Schilten/Henningsen. Muskuloskeletal Ağrılar . Oğuz H, Dursun E, Dursun N. Tıbbi Rehabilitasyon . John H. Klippel Rheumatology . Arthritis and Allied Conditions a text book of Rheumatology . Williams J. Koopman. Klinik Romatoloji . Gürbüz G. Therapeutic Exercise . Carrie M Hall. Physical Medicine and Rehabilitation, Braddom JJ . Malanga G, Nadler S. Musculoskeletal Physical Examination. . Üçsular F. Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |