FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3063 | Romatizmal Hastalıklarda Rehabilitasyon | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İLKNUR SARAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Romatolojik hastalıklara özgü değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını planlama becerisi edinmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Romatizmal hastalıkları tanımlar 2. Romatizmal hastalıkların yol açtığı disfonksiyonları açıklar 3. Romatizmal hastalıklara özgü değerlendirme planlar. 4. Romatizmal hastalıklarda kullanılabilecek fiziksel tedavi modalitelerini seçer. 5. Romatizmal hastalıklara özgü egzersizleri belirler. 6. Uygun yardımcı cihaz seçimi yapar. |
Bu ders romatizmal hastalıklar ve risk faktöleri, romatoid artritte rehabilitasyon, juvenil romatoid artritte rehabilitasyon, osteoartritte rehabilitasyon, ankilozan spondilitte rehabilitasyon, sistemik lupus eritematozusta rehabilitasyon, fibromiyaljide rehabilitasyon, miyofasiyal ağrı sendromunda rehabilitasyon, lateral epikondilitte rehabilitasyon, medial epikondilitte rehabilitasyon, Behçet hastalığında rehabilitasyon, sklerodermada rehabilitasyon,inflamatuar miyopatilerde rehabilitasyonu içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatizmal Hastalıklar ve Risk Faktöleri Romatizmal rehabilitasyonda teknoloji destekli yaklaşımlar | |
2) | Romatoid artritte rehabilitasyon | |
3) | Juvenil romatoid artritte rehabilitasyon | |
4) | Osteoartritte rehabilitasyon | |
5) | Ankilozan spondilitte rehabilitasyon | |
6) | Sistemik lupus eritematozusta rehabilitasyon | |
7) | Fibromiyaljide rehabilitasyon ve antidepresan | |
8) | Ara sınav | |
9) | Miyofasiyal ağrı sendromunda rehabilitasyon | |
10) | Lateral epikondilitte rehabilitasyon | |
11) | Medial epikondilitte rehabilitasyon | |
12) | Behçet hastalığında rehabilitasyon | |
13) | Sklerodermada rehabilitasyon | |
14) | İnflamatuar miyopatilerde rehabilitasyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | - Algun Z. C. (2012) Fizyoterapi Rehabilitasyon. DEÜ yayınları - Braddom, R. L. (1996) Physical Therapy and Rehabilitation. Philadelphia: W.B. Saunders Company - Karaduman, A., Yılmaz, Ö. T. (2016) Fizyoterapi Rehabilitasyon - Ünal, E. (2014) Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı. Pelikan Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |