| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Oryantasyon |
|
| 2) |
Giriş, beslenme hakkında temel kavramlar
|
|
| 3) |
Beslenme ve besin öğeleri
|
|
| 4) |
Anne-çocuk sağlığına ilişkin istatistikler
|
|
| 5) |
Gebelik öncesi dönemde beslenme yaklaşımları
|
|
| 6) |
Gebelik döneminde beslenme
|
|
| 7) |
Emziklilik döneminde beslenme ve anne sütü
|
|
| 8) |
Emziklilik döneminde beslenme ve anne sütü
|
|
| 9) |
0-1 yaş bebek beslenmesi
|
|
| 10) |
Okul öncesi dönemde beslenme |
|
| 11) |
Okul çağı beslenmesi
|
|
| 12) |
Adölesan çağı beslenmesi
|
|
| 13) |
Anne ve çocuk beslenmesi ile ilgili görülen problemler
|
|
| 14) |
Genel Tekrar
|
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
1. Shaw, V. (2015). Clinical paediatric dietetics (4th edition.). John Wiley & Sons Limited.
2. Karaağaoğlu, N. & Özel, H. G. (2021). Pediatride tıbbi beslenme tedavisi (Birinci basım.). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.
3. Mahan, [edited by] L. Kathleen, & Raymond, J. L. (2017). Krause’s food and the nutrition care proces (14th edition.). Elsevier |
| Diğer Kaynaklar: |
1. Shaw, V. (2015). Clinical paediatric dietetics (4th edition.). John Wiley & Sons Limited.
2. Karaağaoğlu, N. & Özel, H. G. (2021). Pediatride tıbbi beslenme tedavisi (Birinci basım.). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.
3. Mahan, [edited by] L. Kathleen, & Raymond, J. L. (2017). Krause’s food and the nutrition care proces (14th edition.). Elsevier |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
| 2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
| 3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
| 4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
| 5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
| 6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
| 7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
| 8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
| 9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
| 10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
| 11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
| 12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |