Yeterli ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve sağlık etkileşimi, makro besin öğelerinin beslenmedeki önemi, besin kaynakları, vücutta kullanımları ve günlük gereksinimleri, enerji, enerji substratlarının (karbonhidrat, protein ve yağlar) enerji oluşturması, yaş ve cinsiyete uygun enerji gereksinimleri, vitaminlerin beslenmedeki önemi, sınıflandırılmaları, besin kaynakları, vücutta kullanımları, günlük gereksinimleri, yaşlılar, sporcular, gebe ve emzikliler, işçilerin enerji, besin öğesi gereksinimleri ile bu gruplarda beslenme-sağlık etkileşimleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Bilgiler |
|
2) |
Su ve Enerji Metabolizması |
|
3) |
Karbonhidratlar ve Beslenmeye Etkileri |
|
4) |
Yağlar ve Beslenmeye Etkileri |
|
5) |
Proteinler ve Beslenmeye Etkileri |
|
6) |
Vitaminler ve Beslenmedeki Önemi |
|
7) |
Yağda Eriyen Vitaminler (A, D, E ve K vitaminleri) |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Suda eriyen vitaminler |
|
10) |
Suda Eriyen vitaminler |
|
11) |
Yaşlılık ve Beslenme |
|
12) |
İşçi Sağlığı – İş Güvenliği ve Beslenme |
|
13) |
Sporcu Beslenmesi |
|
14) |
Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme |
|
15) |
Beslenme ve Bilişsel gelişim |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları: 93, 10.Baskı, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food , Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 11 th Edition, Elsevier (USA), 2004.
Berdarier, C.D. (2002). Handbook of Nutrition and Food (Ed by), CRC Press.
Gibney, M.J. Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrition (Ed by), Blackwell Publishing Company.
Brown, A. (2000). Understanding Food: Principles and Preparation, Wadsworth/Thomson Learning, USA.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|