SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES3060 | Beslenme | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA MANKAN Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | İnsan yaşamı ve sağlığı için beslenmenin önemi, tanımı, enerji ve besin öğeleri, günlük gereksinimleri, besin kaynakları, yetersizlik durumlarını bilimsel çalışmalar doğrultusunda vermeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; o Enerji, makro besin öğeleri (karbonhidrat, protein, yağ) ve mikro besin öğelerinin (vitaminler ve mineraller) sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrayacak, o Makro ve mikro besin öğelerinin diyet kaynaklarını, vücuttaki metabolizmalarını, yetersizlik durumlarını tanımlayıp farklı yaş ve cinsiyete göre gereksinimlerini belirleyebilecek, o Besinleri makro ve mikro besin öğesi içeriği yönünden değerlendirebilecek, o Toplum içerisinde beslenme açısından daha fazla risk altında olan özel grupların (yaşlılar, işçiler, gebe ve emzikliler, sporcular) beslenmesi hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olacaklardır. |
Yeterli ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve sağlık etkileşimi, makro besin öğelerinin beslenmedeki önemi, besin kaynakları, vücutta kullanımları ve günlük gereksinimleri, enerji, enerji substratlarının (karbonhidrat, protein ve yağlar) enerji oluşturması, yaş ve cinsiyete uygun enerji gereksinimleri, vitaminlerin beslenmedeki önemi, sınıflandırılmaları, besin kaynakları, vücutta kullanımları, günlük gereksinimleri, yaşlılar, sporcular, gebe ve emzikliler, işçilerin enerji, besin öğesi gereksinimleri ile bu gruplarda beslenme-sağlık etkileşimleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Bilgiler | |
2) | Su ve Enerji Metabolizması | |
3) | Karbonhidratlar ve Beslenmeye Etkileri | |
4) | Yağlar ve Beslenmeye Etkileri | |
5) | Proteinler ve Beslenmeye Etkileri | |
6) | Vitaminler ve Beslenmedeki Önemi | |
7) | Yağda Eriyen Vitaminler (A, D, E ve K vitaminleri) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Suda eriyen vitaminler | |
10) | Suda Eriyen vitaminler | |
11) | Yaşlılık ve Beslenme | |
12) | İşçi Sağlığı – İş Güvenliği ve Beslenme | |
13) | Sporcu Beslenmesi | |
14) | Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme | |
15) | Beslenme ve Bilişsel gelişim | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları: 93, 10.Baskı, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause’s.Food , Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 11 th Edition, Elsevier (USA), 2004. Berdarier, C.D. (2002). Handbook of Nutrition and Food (Ed by), CRC Press. Gibney, M.J. Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrition (Ed by), Blackwell Publishing Company. Brown, A. (2000). Understanding Food: Principles and Preparation, Wadsworth/Thomson Learning, USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 1 | 23 | 23 |
Küçük Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |