FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3001 | Nörofizyolojik Yaklaşımlar I | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. TUĞÇE POYRAZ İŞLEYEN Öğ.Gör. SENA VARGEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı PNF tekniklerinin ve Brunnstrom tedavi yaklaşımının fizyolojik etki mekanizmaları ve uygulama prensipleri konusunda temel teorik ve pratik bilgilerin verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. PNF tekniklerini tanımlamak 2. Bu teknikleri fasilitasyon ve inhibisyonda kullanmak 3. Nörolojik hastalıklarda kullanılacak teknikleri seçmek 4. Brunnstrom tedavi yaklaşımlarıyla hastayı değerlendirmek |
Bu ders nöroanatomiye genel bakışı, PNF tekniklerinin teorik temellerini, pratik uygulamalarını, üst ve alt ekstremite, boyun ve gövde paternlerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanımı | |
2) | Nöroanatomi, PNF temel prensipler | |
3) | Taktil, verbal ve görsel uyarılar | |
4) | Özel PNF teknikleri I | |
5) | Özel PNF teknikleri II | |
6) | Baş ve boyun paternleri | |
7) | Üst gövde paternleri | |
8) | Alt gövde paternleri | |
9) | Ara sınav | |
10) | Skapula ve pelvis uygulamaları | |
11) | Üst ekstremite paternleri | |
12) | Alt ektsremite paternleri | |
13) | Üst ve alt ekstremite bilateral patern uygulamaları | |
14) | Met aktiviteleri ve Yürüme eğitimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Adler, S., Beckers, D., Buck, M. (2014) PNF in Practice, Springer Medizin 2. Otman, S., Karaduman, A., Livanelioğlu, A. (2001) Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar. Ankara: Hacettepe Üniversitesic Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 10 | 90 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |