FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR2008 | Biyomekani ve Kinezyoloji II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kas iskelet sistemi elemanlarının biyomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğine ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Biyomekani ve kinezyolojiyi tanımlar 2.Dokuların biyomekaniğini ve kinezyolojisi ayırt eder. 3.Kalça eklemi biyomekaniğini, kinezyolojisini ve patomekaniğini tanımlar. 4.Diz eklemi biomekaniği, kinezyoloji ve patomekaniğinini açıklar. 5. Ayak ve ayak bileği biomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğini özetler. 6. Pelvis problemlerini biyomekani, kinezioloji ve patomekaniği açısından inceler. |
Bu ders; solunum kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini,kalça kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniğini,diz kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, ayak-ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniğini, normal, patolojik ve ampüte yürüyüş biyomekaniğini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Solunum biyomekaniği | |
2) | Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I | |
3) | Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II | |
4) | Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniği I | |
5) | Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniği II | |
6) | Diz kineziyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği I | |
7) | Diz kineziyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği II | |
8) | Ara sınav | |
9) | Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I | |
10) | Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II | |
11) | Yürüyüş-koşma, atma-vurma aktivitelerinin değerlendirilmesinde teknolojik yaklaşımlar | |
12) | Normal yürüyüş | |
13) | Patolojik yürüyüş Nörolojik, ağrılı, ampüte Yürüyüş Paternleri | |
14) | Ampüte Yürüyüş Paternleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. The course notes will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Yakut Y. (2013) İnsan Hareketinde Biyomekanik, Sağlık Profesyonelleri için Temel ve İlerisi. Pelikan Yayıncılık - Süzen, B. L. (2017) Hareket Sistemi Anatomisi ve Kinesiyoloji, 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi - Adams, M. A., Burton, K., Bogduk, N. (2006) The Biomechanics of Back Pain. Elsevier Health Sciences - İnal, H. S. (2013) Spor ve Egzersizde Vücut Biyomekaniği. Papatya Yayınevi. - Neumann, D. A. (2010) Kinesiology of the musculoskeletal system. Mosby. - McGinnis, P. M. (1999) Biomechanics of sports and exercise. Illinois: Human Kinetics. - Abernety, B. (2005) The biophysical foundations of human movement, Human Kinetics. 2nd Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |