HTC6104 KentselTasarmÇalışmaları KuramıveYöntemiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HTC6104 Sanat, Mimarlık ve Kentsel Tasarım Çalışmaları Kuramı ve Yöntemi Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Saha ziyaretleri, sınıf içi ders ve tartışma
Dersin Amacı: Bu ders yapılı çevredeki gelişim, dönüşümü ana mimari yapılar bazında ve kronolojik bir düzlemde inceler. Yapılı çevreyi analiz ederken biçim, anlam, işlev, ve betimleme gibi olguları da analiz eder. Bunu yaparken kültürel, ekonomik, sosyal faktörlerin mimarlık ve şehirleşme uygulamalarını nasıl etkilediğini inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Seminar olarak verilen bu ders kapsamında öğrenciler kronolojik olarak mimari akım ve üsluplar hakkında bilgi sahibi olacaktır. Bir yandan da mimarlık ve şehirleşmenin kültür tarihindeki yerini kavrayacaklardır. Ve de mimarlık ve şehirleşme pratiğinin fiziksel ve sosyal kontekslere nasıl sıkı sıkıya bağlı olduğunu anlayacaklardır.

Dersin İçeriği

Week 1, Introduction

Week 2, The Mediterranean in the Early Middle Ages, the Crusades and the Birth of Nations-Islamic Architecture
Kostof, chapter 12 and 13

Week 3, The Romanesque and Opus Modernum and the early beginnings of Gothic ideals
Kostof, chapter 14

Week 4, The Urbanization of Europe: Cities and Urban Forms
Kostof, chapter 15

Week 5, The Birth of the Ottomans: the Cases of Bursa and Edirne
Cagaptay, article
Week 6, Ottomans

Week 7, Classical Ottoman Architecture
Necipoglu, article

Week 8, Istanbul and Venice: Turkish Renaissance vs. the Consummation of Venice

Week 9, The Renaissance: Ideal and Fad, the Prince and the People
Kostof, chapter 17

Kostof, chapter 19

Week 10, Popes as Planners: Rome form 1450-1650
Kostof, chapter 20

Week 11, Viziers and Valide Sultans as Builders: Istanbul from 1550-1750
Şenocak, article


Week 12, Absolutism and Bourgeoisie: European and Ottoman Architecture
Baroque, Rococo and the age of Enlightenment 21, Kostof, chapter 22

Week 13, Seeds of Modernity: Urban Choices and Toward a Twentieth-Century of Architecture
Kostof, chapter 26

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995). 2nd. Edition
Diğer Kaynaklar: Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995). 2nd. Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Laboratuvar 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak
2) özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek
3) Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak
4) kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak
5) kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek