ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4107 | Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar VIII - Özgeçmişini hazırlar IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir |
Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif Psikolojiye Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
1) | İş yaşamı ve kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
2) | Mutluluk ve Sübjektif İyi olma | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Pozitif Örgütsel Davranış | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi | Ders sunumları ve ders kitapları |
6) | İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Tekrar ve Yarıyıl Sınavı | Ders kitapları ve sunumlar |
8) | Kariyer yönetimine giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Bireysel kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Kendini tanıma-değerler ve beceriler | Ders kitapları ve sunumlar |
13) | CV oluşturma ve iş görüşmeleri | Ders kitapları ve sunumlar |
14) | Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers, Pearson. 2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press |
Diğer Kaynaklar: | Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ödev | 5 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |