FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4102 | Bilgi Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgi yönetiminin örgütler için önemli bir kaynak olduğunun anlaşılması. Bireysel, grup ve örgütsel düzeydeki bilgi yönetimi süreçlerinin yönetimi için çeşitli yaklaşımların belirlenmesi ve uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: - Bilgi ve entelektüel sermaye yönetiminin teori ve uygulamalarına hakim olabilecekler - Bilgi yönetimi sürecinin işletme ve ekonomideki önemini kavrayabilecekler; - Bilgi odaklı örgütler için eylem planları hazırlayabilecekler; - Endüstriyel yönetim dönemini ve bilgi yönetimi dönemini birbirlerinde ayırt edebilecekler; - Bilgi odaklı örgütlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir. |
Ders boyunca bilgi yönetimi teorileri ve uygulamaları tartışılacaktır. Bilgi yönetimi kavramı ve organizasyon ve ekonomi üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Teknolojik gelişmelerin etkileri ve bilgi yönetimi ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Ders, sınıfta tartışılacak vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı | N/A |
2) | Bilgi Yönetiminin Temelleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Teknoloji ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Bilgi Yaratma Süreci | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi | Ders kitapları ve ders sunumları |
6) | Bilgi odaklı örgütler | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Bilgi Stratejisi Geliştirmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Bilgi yönetimi araçları ve portalları | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Ağlar ve Sosyal Sermaye | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Inovasyon ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Bilgi Çalışanlarını Yönetmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Bilgi yönetiminde küresel konular | Ders kitapları ve ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | North, K.; Kumta, G. (2014): Knowledge Management: Value Creation Through Organizational Learning. Springer. Jashopara A (2011), Knowlegde Management: An integrated approach, 2ed, Prentice Hall Davenport, Thomas H. & Prusak, Laurence(2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press. |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |