ENM3003 Marketing AnalyticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3003 Pazarlama Analitiği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Şirketlerin temel fonksiyonlarından Pazarlama Yönetimi' nin temellerini aktarma ve günümüzün modern pazarlama yöntemlerini paylaşma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu dersin sonunda pazarlama ile ilgili temel bilgileri edinecek, tüketici davranışı ve tutundurma kampanyalarının planlanması konusunda etraflı bilgiye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Pazarlama Araştırması, Tüketici Davranışı, Pazarlama Karması, Promosyon Planlaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel Tanımlar
2) Pazarlamanın Tarihçesi ve Pazarlama Anlayışının Değişimi
3) Müşteri Kavramı ve Tüketiciyi Anlamak
4) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
5) Pazarlama Bölümünün Şirket İçi Yapılanması ve Diğer Bölümlerle İlişkileri
6) Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planı Hazırlama
7) Pazarlama Çevresi ve Pazarlama Karması
8) Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
9) Fiyat Stratejisi ve İskonto Politikaları
10) Dağıtım ve Lojistik Kararları
11) Entegre Pazarlama İletişimi ve Promosyon Yöntemleri
12) Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Kişisel Satış Yönetimi ve Satış Promosyonu
14) Internet, Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing - Philip Kotler - Pearson - 13th Ed.
Diğer Kaynaklar: Aylık ve haftalık Ekonomi Dergileri - Monthly and Weekly Economy Magazines

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,