ENM3004 Human Capital and LeadershipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3004 İnsan Sermayesi ve Liderlik Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin insan kaynağının yönetimi, insanın şirkete yaptığı katkıların şirket performansına etkisi ve liderlik konuları hakkında öğrencilere temel bilgilerin verilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Derste teorik bilgilerin yanında konuyla bağlantılı ve gerçek örneklere dayanan vaka analizleri ve çalışmaları yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler
-Etkin insan kaynakları yönetiminin örgüt stratejileri ve performansına olan etkisini açıklar.
-İnsan Kaynakları planlaması ve eleman seçme ve yerleştirme fonksiyonlarını kavrar.
-Yaşam boyu öğrenmenin becerisinin önemi ve örgütlerde öğrenme ve gelişme faaliyetlerinin önemi hakkında farkındalık kazanır.
-Performans değerlendirme yöntemlerini ve performans değerlendirmenin önemini açıklar, bireysel ve takım performansının önemini kavrar.
-Ücret yönetimi ve ödüllendirmeyi etkileyen faktörleri ve farklı ücret yönetim sistemlerini açıklar.
-Kariyer yönetiminin çalışanlar ve örgüt için önemini kavrar, girişimcilik, değişim, yenilikçilik gibi kavramların kariyeri üzerindeki etkisini açıklar.
-Liderlik kavramı, yönetim, etik ve güç arasındaki farkları ve birbirleri arasındaki ilişkiyi bilir.
-Farklı liderlik yaklaşımlarını bilir ve birbirleriyle karşılaştırır.

Dersin İçeriği

Ders süresince, ilk olarak dünyada insan sermayesi ve liderlik ile ilgili yapılan güncel küresel araştırmalar paylaşılacak ve tartışılacaktır. Daha sonra insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi süreci ve bu sürecin örgütün stratejik hedeflerine etkisine değinilecektir. Daha sonra sırasıyla insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi fonksiyonları (planlama, seçme ve yerleştirme, performans ve ücret yönetimi, kariyer yönetimi) konuları tartışılacak ve bu fonksiyonları uluslararası şirketlerdeki uygulamaları açıklanacaktır. Ders kapsamında liderlik kavramı ve güç ile etkisi paylaşılacak ve geçmişten günümüze öne çıkan liderlik yaklaşımları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Sermayesine Giriş ve Trendler Yok
2) İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş Ders kitapları ve ders sunumları
3) İnsan Kaynakları Planlaması Ders kitapları ve ders sunumları
4) Seçme ve Yerleştirme Yönetimi Ders kitapları ve sunumlar
5) Eğitim ve Geliştirme Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
6) Performans Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
7) Ücret Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
8) Ücret Yönetimi Ders kitapları ve sunumlar
9) Kariyer ve Yetenek Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
10) Kariyer ve Yetenek Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
11) Liderlikte Temel Kavramlar Ders kitapları ve ders sunumları
12) Temel Liderlik Yaklaşımları 1 Ders kitapları ve ders sunumları
13) Temel Liderlik Yaklaşımları 2 Ders kitapları ve ders sunumları
14) Liderlik Teorileri ve Genel Özet Ders kitapları ve ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Gary Dessler, Human Resource Management, Prentice Hall, 13th edition, 2013.
2. Peter G. Northouse, Leadership: Theory and Practice, 6th edition, 2013
Diğer Kaynaklar: Yok - N/A

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Proje 11 33
Ara Sınavlar 6 18
Rapor Teslimi 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4