DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM3004 | İnsan Sermayesi ve Liderlik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin insan kaynağının yönetimi, insanın şirkete yaptığı katkıların şirket performansına etkisi ve liderlik konuları hakkında öğrencilere temel bilgilerin verilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Derste teorik bilgilerin yanında konuyla bağlantılı ve gerçek örneklere dayanan vaka analizleri ve çalışmaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler -Etkin insan kaynakları yönetiminin örgüt stratejileri ve performansına olan etkisini açıklar. -İnsan Kaynakları planlaması ve eleman seçme ve yerleştirme fonksiyonlarını kavrar. -Yaşam boyu öğrenmenin becerisinin önemi ve örgütlerde öğrenme ve gelişme faaliyetlerinin önemi hakkında farkındalık kazanır. -Performans değerlendirme yöntemlerini ve performans değerlendirmenin önemini açıklar, bireysel ve takım performansının önemini kavrar. -Ücret yönetimi ve ödüllendirmeyi etkileyen faktörleri ve farklı ücret yönetim sistemlerini açıklar. -Kariyer yönetiminin çalışanlar ve örgüt için önemini kavrar, girişimcilik, değişim, yenilikçilik gibi kavramların kariyeri üzerindeki etkisini açıklar. -Liderlik kavramı, yönetim, etik ve güç arasındaki farkları ve birbirleri arasındaki ilişkiyi bilir. -Farklı liderlik yaklaşımlarını bilir ve birbirleriyle karşılaştırır. |
Ders süresince, ilk olarak dünyada insan sermayesi ve liderlik ile ilgili yapılan güncel küresel araştırmalar paylaşılacak ve tartışılacaktır. Daha sonra insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi süreci ve bu sürecin örgütün stratejik hedeflerine etkisine değinilecektir. Daha sonra sırasıyla insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi fonksiyonları (planlama, seçme ve yerleştirme, performans ve ücret yönetimi, kariyer yönetimi) konuları tartışılacak ve bu fonksiyonları uluslararası şirketlerdeki uygulamaları açıklanacaktır. Ders kapsamında liderlik kavramı ve güç ile etkisi paylaşılacak ve geçmişten günümüze öne çıkan liderlik yaklaşımları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Sermayesine Giriş ve Trendler | Yok |
2) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Seçme ve Yerleştirme Yönetimi | Ders kitapları ve sunumlar |
5) | Eğitim ve Geliştirme Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
6) | Performans Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Ücret Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Ücret Yönetimi | Ders kitapları ve sunumlar |
9) | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Liderlikte Temel Kavramlar | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Temel Liderlik Yaklaşımları 1 | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Temel Liderlik Yaklaşımları 2 | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Liderlik Teorileri ve Genel Özet | Ders kitapları ve ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Gary Dessler, Human Resource Management, Prentice Hall, 13th edition, 2013. 2. Peter G. Northouse, Leadership: Theory and Practice, 6th edition, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 11 | 33 |
Ara Sınavlar | 6 | 18 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |