HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM3004 | İnsan Sermayesi ve Liderlik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin insan kaynağının yönetimi, insanın şirkete yaptığı katkıların şirket performansına etkisi ve liderlik konuları hakkında öğrencilere temel bilgilerin verilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Derste teorik bilgilerin yanında konuyla bağlantılı ve gerçek örneklere dayanan vaka analizleri ve çalışmaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler -Etkin insan kaynakları yönetiminin örgüt stratejileri ve performansına olan etkisini açıklar. -İnsan Kaynakları planlaması ve eleman seçme ve yerleştirme fonksiyonlarını kavrar. -Yaşam boyu öğrenmenin becerisinin önemi ve örgütlerde öğrenme ve gelişme faaliyetlerinin önemi hakkında farkındalık kazanır. -Performans değerlendirme yöntemlerini ve performans değerlendirmenin önemini açıklar, bireysel ve takım performansının önemini kavrar. -Ücret yönetimi ve ödüllendirmeyi etkileyen faktörleri ve farklı ücret yönetim sistemlerini açıklar. -Kariyer yönetiminin çalışanlar ve örgüt için önemini kavrar, girişimcilik, değişim, yenilikçilik gibi kavramların kariyeri üzerindeki etkisini açıklar. -Liderlik kavramı, yönetim, etik ve güç arasındaki farkları ve birbirleri arasındaki ilişkiyi bilir. -Farklı liderlik yaklaşımlarını bilir ve birbirleriyle karşılaştırır. |
Ders süresince, ilk olarak dünyada insan sermayesi ve liderlik ile ilgili yapılan güncel küresel araştırmalar paylaşılacak ve tartışılacaktır. Daha sonra insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi süreci ve bu sürecin örgütün stratejik hedeflerine etkisine değinilecektir. Daha sonra sırasıyla insan sermayesi yönetimi/insan kaynakları yönetimi fonksiyonları (planlama, seçme ve yerleştirme, performans ve ücret yönetimi, kariyer yönetimi) konuları tartışılacak ve bu fonksiyonları uluslararası şirketlerdeki uygulamaları açıklanacaktır. Ders kapsamında liderlik kavramı ve güç ile etkisi paylaşılacak ve geçmişten günümüze öne çıkan liderlik yaklaşımları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Sermayesine Giriş ve Trendler | Yok |
2) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Seçme ve Yerleştirme Yönetimi | Ders kitapları ve sunumlar |
5) | Eğitim ve Geliştirme Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
6) | Performans Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Ücret Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Ücret Yönetimi | Ders kitapları ve sunumlar |
9) | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Liderlikte Temel Kavramlar | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Temel Liderlik Yaklaşımları 1 | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Temel Liderlik Yaklaşımları 2 | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Liderlik Teorileri ve Genel Özet | Ders kitapları ve ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Gary Dessler, Human Resource Management, Prentice Hall, 13th edition, 2013. 2. Peter G. Northouse, Leadership: Theory and Practice, 6th edition, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 11 | 33 |
Ara Sınavlar | 6 | 18 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
2) | 1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
3) | 1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. Öğrenme Yetkinliği 1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. Alana Özgü Yetkinlik 1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |