ENM2008 Production and Operations ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM2008 Üretim ve İşlemler Yönetimi Bahar 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SAİT GÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Üretim ve işlemler yönetimi, herhangi bir işletmenin günlük işleyişini destekleyen ana disiplin alanıdır. Bu ders; sistemler, hizmet ve teknik faktörler, ürün kalitesi, kapasite ve üretkenlik arasındaki karşılıklı ilişkiler üzerine odaklanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilere, uygulayabilecekleri bir dizi beceri ve aracı aktararak üretim ve işlemler yönetimi ile nasıl bir rekabet avantajı yaratacaklarını göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir;
I. İşletme mühendisliği alanındaki problemlerin tasarımı, çözümlenmesi ve yorumlanması için gerekli olan üretim yönetimi disiplini hakkında temel bilgilere sahip olmak,
II. Üretim sistemleri ile ilgili konuları tanımlamak, tanımlamak ve uygulamak,
III. Çeşitli verimlilik tanımlarını ve verimlilik hesaplama yöntemlerini kavramak,
IV. Tedarik zinciri yönetimi kavram ve tanımlarının anlam ve uygulama alanlarını kavramak,
V. Üretim yönetiminde kişisel bilgilerini ve yeteneklerini çağdaş konularla ilişkilendirmek.

Dersin İçeriği

Üretim/işlemler yönetimi, bir işletmenin hergün karşılaştığı operasyonel işleyişe odaklanan temel bir disiplindir. Ders, üretim ve hizmet sistemlerinin tasarım ve yönetimine ilişkin, strateji, kalite, kapasite, insan kaynakları, yer seçimi ve yerleşim tasarımı ile bakım yönetimi gibi farklı üretim adımlarını ele alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik
2) Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi
3) Ürün ve Hizmet Tasarımı
4) Süreç Stratejisi
5) Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi
6) Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler
7) Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri
8) Ara Sınav
9) Yerleşim Stratejileri - I
10) Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek
11) Yalın İşlemler
12) İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü)
13) Bakım ve Güvenilirlik
14) Dönem Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6.
Diğer Kaynaklar: Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8.
Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 45 45
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.