Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonominin kapsamı
Makroekonomiye giriş
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması |
Ders kitabı |
2) |
İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme
Toplam Harcama ve Denge |
Ders kitabı |
3) |
Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi |
Ders kitabı |
4) |
Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı |
Ders kitabı |
5) |
Ara Sınav 1 |
|
6) |
Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma |
Ders kitabı |
7) |
Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo |
Ders kitabı |
8) |
Kıtlık ve Tercihler
Arz Talep ve Piyasa Dengesi
Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri |
Ders Kitabı |
9) |
Arz Talep Uygulamaları
Esneklik |
Ders Kitabı |
10) |
Ara Sınav 2 |
|
11) |
Hane Halkı Davranışı
Tüketici Tercihi kavramları
Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı |
Ders Kitabı |
12) |
Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları
Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları |
Ders Kitabı |
13) |
Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları |
Ders kitabı ve ders notları |
14) |
Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|