Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonominin kapsamı
Makroekonomiye giriş
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması |
Ders kitabı |
2) |
İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme
Toplam Harcama ve Denge |
Ders kitabı |
3) |
Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi |
Ders kitabı |
4) |
Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı |
Ders kitabı |
5) |
Ara Sınav 1 |
|
6) |
Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma |
Ders kitabı |
7) |
Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo |
Ders kitabı |
8) |
Kıtlık ve Tercihler
Arz Talep ve Piyasa Dengesi
Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri |
Ders Kitabı |
9) |
Arz Talep Uygulamaları
Esneklik |
Ders Kitabı |
10) |
Ara Sınav 2 |
|
11) |
Hane Halkı Davranışı
Tüketici Tercihi kavramları
Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı |
Ders Kitabı |
12) |
Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları
Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları |
Ders Kitabı |
13) |
Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları |
Ders kitabı ve ders notları |
14) |
Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |