Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonominin kapsamı
Makroekonomiye giriş
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması |
Ders kitabı |
2) |
İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme
Toplam Harcama ve Denge |
Ders kitabı |
3) |
Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi |
Ders kitabı |
4) |
Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı |
Ders kitabı |
5) |
Ara Sınav 1 |
|
6) |
Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma |
Ders kitabı |
7) |
Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo |
Ders kitabı |
8) |
Kıtlık ve Tercihler
Arz Talep ve Piyasa Dengesi
Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri |
Ders Kitabı |
9) |
Arz Talep Uygulamaları
Esneklik |
Ders Kitabı |
10) |
Ara Sınav 2 |
|
11) |
Hane Halkı Davranışı
Tüketici Tercihi kavramları
Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı |
Ders Kitabı |
12) |
Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları
Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları |
Ders Kitabı |
13) |
Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları |
Ders kitabı ve ders notları |
14) |
Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |