PSY2001 Developmental Psychology IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2001 Gelişim Psikolojisi I Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu derste sizin için üç ana hedefim var. İlk olarak, yaşamın çeşitli aşamaları boyunca davranış ve gelişim üzerindeki psikolojik, biyolojik ve sosyal etkilerin etkileşimini anlayın. İkincisi, gelişim psikolojisinin güncel ve geçmiş araştırma ve teorilerine aşina olun. Üçüncüsü, eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirin. Sadece materyali öğrenmenizi değil, aynı zamanda sunulan teoriler, araştırmalar ve yorumlar hakkında eleştirel düşünebilmenizi istiyorum.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaşam boyu gelişim çalışmalarının araştırma problemlerini, bilimsel yöntemlerini ve araştırma tasarımını açıklayabilecektir.
2. İnsani gelişmenin temel perspektifleri ve teorileri hakkında bilgi ve anlayış gösterin.
3. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlayabilecek; ikisi arasındaki etkileşimi takdir ediyorum
4. Hem doğum öncesi gelişimi hem de sağlıkla ilgili konuları ve yenidoğanın yeteneklerini açıklayın
5. Bebeklik, erken ve orta çocukluk ve erken ergenlik dönemindeki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi tanımlayın
6. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlayabilecek ve aralarındaki etkileşimi açıklayabilecektir.
7. Farklı gelişim olaylarını temel teorilerin perspektifinden analiz edebilecektir.
8. İnsan gelişimi üzerindeki ailesel, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, insan gelişimi alanına bir giriş niteliğindedir. Konular, çocukluk ve ergenlik dönemine özel bir vurgu yaparak, gebe kalmadan yetişkinliğe kadar gelişim modellerini ve teorilerini kapsayacaktır. İnsan gelişimiyle ilgili fiziksel, duygusal, bilişsel ve sosyal faktörler tartışılacaktır. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, problem çözme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Bakış
2) Giriş – temel kavramlar
3) Araştırma Stratejileri
4) Başlıca Teoriler
5) İnsan Gelişiminin Biyolojik Temelleri
6) Genetik - Çevre
7) Çocuklukta sosyo-duygusal gelişim
8) Ara Sınav
9) Gelişimi Etkileyen Daha Geniş Çevresel Faktörler
10) Çocuklukta Bilişsel Gelişim – Piaget'nin teorisi
11) Bağlamda Bilişsel Gelişim - Vygotsky
12) Zeka: kavram; ölçüm
13) Erken Çocukluk eğitimi
14) Ergenlik: Yetişkinliğe Geçiş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lifespan Development, Global Edition, 8th edition Published by Pearson (August 12, 2019) © 2020 Denise Boyd & Helen Bee.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 3
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 1
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.