MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5503 | Mimari Yüzeyler | Bahar | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MELTEM VATAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrenciyi, teknolojik ve düşünsel değişimler etkisinde farklılaşan 'bina kabuğu' ve kabuğun tarih sürecinde farklılaşan üretim ve temsiliyet özellikleri üzerinde düşündürmeyi, böylece ileriye dönük tasarımlar için bir altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bina kabuğunun tarihsel süreçte değişen önemini ve anlamını değerlendirebilir, II. Bina kabuğu ve içerik ilişkisini tanımlayabilir, III. Bina kabuğunun 'serbest cephe' olarak değişiminin tasarıma etkilerini örnekler üzerinden analiz edebilir, IV. Farklı malzemeler ile, bina kabuğunun ve cephenin üretiminin temsiliyete etkisini ayırd eder. V. |
Bina kabuğu; Serbest cephe; Bina kabuğu ve içerik ilişkisi; 'Cephe' nin üretimi ve Temsiliyeti; Cephe Üretiminde Malzeme ve Yöntemler; Cephe Yapımının Tektonik Özellikleri; Bina Kabuğu ve Şeffaflık; Cephe Tasarımında Digital Tasarım Yaklaşımları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 'Bina Kabuğu' konusuna Giriş | |
2) | Bina, Bina yüzeyi ve Temsiliyet | |
3) | Bina Kabuğu ve Taşıyıcı Sistem İlişkisi | |
4) | Bina , Bina Kabuğu ve iç /dış ilişkisi | |
5) | Duvar/ Pencere ilişkisi yerine Açıklık | |
6) | Bina Kabuğu olarak Taş Duvar | |
7) | Bina Kabuğu olarak Tekstil | |
8) | Bina Kabuğu olarak Cam | |
9) | Sunumlar | |
10) | Sunumlar | |
11) | Bina Kabuğu ve Çağdaş Malzemeler | |
12) | Bina kabuğunda digital üretimler | |
13) | İnteraktif yüzeyler | |
14) | Tekrar ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | I. David Leatherbarrow and Mohsen Mostafavi (2002) Surface Architecture, MIT, Cambridge, II. José Luis Sert (1967) “On Windows and Walls,” in José Luis Sert: Architecture, City Planning, Urban Design, ed. Knud Bastlund New York, III. Reyner Banham, The New Brutalism: Ethic or Aesthetic (London, 1966), 41. IV. Hannes Meyer (1970) “Building,” in Ulrich Conrads, ed., Programmes and Manifestoes on 20th Century Architecture, London, 117–120. |
Diğer Kaynaklar: | Will be given when necessary. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |