İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5233 | Kent ve Mimarlık | Güz Bahar |
0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak ve bu bağlamda kent kimliği ve kentsel imgeyi tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mimarlık-kent ilişkisini kurma. 2. Yapılı çevreyi kentsel bir laboratuvar olarak ele alma ve eleştirel olarak analiz edebilme. 3. Kentsel çevreyi oluşturan dinamikleri, yapıları ve süreçleri keşfetme. 4. Farklı kent katmanlarını okuma, anlama, analiz etme ve onları bir tasarım girdisi olacak şekilde topolojik ilişkiler ağına dönüştürme. |
Mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak. Kent kimliğini etkileyen faktörleri, daha önce belirlenen bir kentsel alanı analiz ederek, ortaya çıkarmak. Küreselleşme sürecindeki İstanbul'un kentsel kimliğini ve imgesini tartışmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | . |
2) | Kent Nedir? | Okuma I |
3) | Önemli Planlama Akımları | Okuma II |
4) | Alan çalışması: Kent Imgesi | Okuma III |
5) | Alan çalışması: Kent Imgesi | Okuma IV |
6) | Küresel Kent | Okuma V |
7) | Küresel Kent | Okuma VI |
8) | ARA SINAV | . |
9) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
10) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
11) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
12) | Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazımı) | . |
13) | Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazım) | . |
14) | Genel değerlendirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | • Kevin Lynch (2010), Kent İmgesi, çev. İ. Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. • Kemal Ahmet Aru (1998), Türk Kenti, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. • Çağlar Keyder (2006), İstanbul Küresel ile Yerel Arasında, Metis Yayınları, İstanbul. • Hatice Kurtuluş (2005), İstanbul’da Kentsel Ayrışma: Mekansal Dönüşümde Farklı Boyutlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. • Yaşar Hacısalihoğlu (2000), Küreselleşme Mekansal Etkileri ve İstanbul, Akademik Düzey Yayınları, İstanbul. • Rıfat N. Bali (2009), Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar, İletişim Yayınları, İstanbul. • M. Augé (1997), Yer Olmayanlar, çev. T. Ilgaz, Kesit Yayıncılık, İstanbul. • Zeynep Özarslan ve Barış Çoban (2008), Panoptikon, Gözün İktidarı, Su Yayınları, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek |