MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5503 | Yüzey Mimarisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM KÜLTÜR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere bina cephesi kavramını tanıtmak ve cephenin mimarlık tarihi boyunca teknolojik gelişmeler ve ideolojik değişimler yoluyla geçirdiği dönüşüme odaklanmaktır. Öğrenciler, cephe tasarımı ve yapım yöntemleri arasındaki ilişkiyi, malzeme seçiminin etkisini ve cephelerin daha büyük bina sistemine nasıl entegre olduğunu inceleyeceklerdir. Cephe performansı, sürdürülebilirlik ve gelişmekte olan teknolojileri araştırarak, ders gelecekteki mimari projelerde yenilikçi, enerji tasarruflu cepheler tasarlamak için bir temel sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: -Bina cephelerinin mimari tasarımdaki tarihsel ve çağdaş önemini eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. -Cephe tasarımı, yapım yöntemleri ve malzeme seçimi arasındaki ilişkiyi analiz ederek, bunların performans ve sürdürülebilirlik üzerindeki etkisini fark edebileceklerdir. -Estetik ve işlevsel yönleri göz önünde bulundurarak, cephe tasarımına enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik ilkelerini uygulayabileceklerdir. -Cephe inşaatında ortaya çıkan yeni teknolojileri ve malzemeleri araştırarak, bunların gelecekteki mimari uygulamalara olan etkilerini inceleyebileceklerdir. -Kullanıcı ihtiyaçları ve çevresel faktörleri ele alarak, bina sistemleriyle etkili bir şekilde bütünleşen yenilikçi cephe tasarım önerileri geliştirebileceklerdir. |
-Temel Kavramlar Kabuk | Duvar | Cephe -Bina Cepheleri Yapım İlkeleri + Sınıflandırma -Cephe Tasarımı Süreç + Faktörler + Bina Entegrasyonu Kullanıcı + Performans Gereksinimleri -Cephe Performansı Kriterler + Göstergeler + Değerlendirme -Cephe Malzemeleri Kaplamalar (Opak + Şeffaf) -Cepheler + Enerji Enerji Verimliliği + Sürdürülebilirlik -Cepheler + Teknoloji Malzeme + Üretim -Geleceğin Cepheleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Oryantasyon Dersin Açıklaması | Program İncelemesi | Beklentiler | |
2) | Temel Kavramlar Kabuk | Duvar | Cephe | |
3) | Temel Kavramlar Çatılı Barınaktan Giydirme Cepheye | |
4) | Bina Cepheleri Yapım İlkeleri + Sınıflandırma | |
5) | Cephe Tasarımı Süreç + Faktörler + Bina Entegrasyonu Kullanıcı + Performans Gereksinimleri | |
6) | Cephe Performansı Kriterler + Göstergeler + Değerlendirme | |
7) | Derleme Makaleleri | |
8) | Ara Sınav (Makale Teslimi + Sunum) | |
9) | Cephe Malzemeleri Kaplamalar (Opak + Şeffaf) | |
10) | Cephe Malzemeleri Kaplamalar (Opak + Şeffaf) | |
11) | Cepheler + Enerji Enerji Verimliliği + Sürdürülebilirlik | |
12) | Cepheler + Teknoloji Malzeme + Üretim | |
13) | Geleceğin Cepheleri | |
14) | Ön Final Final Makale Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Aksamija, A., 2013. Sustainable Facades: Design Methods for High-Performance Building Envelopes. Wiley. - Boswell, C., 2013. Exterior Building Enclosures. Design Process and Composition for Innovative Facades. Wiley. - Hegger, M., et al., 2013. Basics Materials. Birkhauser. - Herzog, T., et al., 2017. Facade Constructional Manual. DETAIL. - Gasparri, E., Brambilla, A., Lobaccaro, G., Goia, F., Andaloro, A., Sangiorgio, A. (Eds), 2022. Rethinking Building Skins-Transformative Technologies and Research Trajectories. Woodhead Publishing (Elsevier). - Knaack, U., et al., 2007. Facades - Principles of Construction. Birkhauser. - Korman, R., 2023. The Architecture of the Facade. Routledge. - Leatherbarrow, D. and Mostafavi, M., 2002. Surface Architecture, MIT, Cambridge. - Lovell, J., 2010. Building Envelopes, An Integrated Approach. Princeton Architectural Press. - Moussavi and Kubo, 2008. The Function of Ornament. Harvard University, Graduate School of Design. - Murray, S., 2009. Contemporary Curtain Wall Architecture. Princeton Architectural Press. - Schittich, C., 2006. Building Skins. Birkhäuser. - Schittich, C., 2007. Glass Construction Manual. Birkhauser. - Scott, M. 2009. Contemporary Curtain Wall Architecture. Princeton Architectural Press. - Watts, A., 2010. Modern Construction Envelopes. Springer. - Yu, M. L., 2014. Skins, Envelopes, and Enclosures. Concepts for Designing Building Exteriors. Routledge. - https://www.europeanfacadenetwork.eu/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 21 | 252 |
Sunum / Seminer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 300 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |