Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bina Kabuğu' konusuna
Giriş
|
|
2) |
Bina, Bina yüzeyi ve
Temsiliyet
|
|
3) |
Bina Kabuğu ve Taşıyıcı
Sistem İlişkisi
|
|
4) |
Bina , Bina Kabuğu ve iç
/dış ilişkisi
|
|
5) |
Duvar/ Pencere ilişkisi yerine Açıklık
|
|
6) |
Bina Kabuğu olarak Taş Duvar
|
|
7) |
Gotfried Semper ve Bina Kabuğu olarak Tekstil
|
|
8) |
Bina Kabuğu olarak Cam
|
|
9) |
Sunumlar |
|
10) |
Sunumlar |
|
11) |
Bina Kabuğu ve Çağdaş
Malzemeler
|
|
12) |
Bina kabuğunda digital üretimler
|
|
13) |
İnteraktif Yüzeyler |
|
14) |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
I. David Leatherbarrow and Mohsen Mostafavi (2002) Surface Architecture, MIT, Cambridge,
II. José Luis Sert (1967) “On Windows and Walls,” in José Luis Sert: Architecture, City Planning, Urban Design, ed. Knud Bastlund New York,
III. Reyner Banham, The New Brutalism: Ethic or Aesthetic (London, 1966), 41. IV. Hannes Meyer (1970) “Building,” in Ulrich Conrads, ed., Programmes and Manifestoes on 20th Century Architecture, London, 117–120.
|
Diğer Kaynaklar: |
Will be given when necessary. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. |
|
6) |
Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
|
9) |
Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
|