ARC5503 Yüzey MimarisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5503 Yüzey Mimarisi Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNEM KÜLTÜR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere bina cephesi kavramını tanıtmak ve cephenin mimarlık tarihi boyunca teknolojik gelişmeler ve ideolojik değişimler yoluyla geçirdiği dönüşüme odaklanmaktır. Öğrenciler, cephe tasarımı ve yapım yöntemleri arasındaki ilişkiyi, malzeme seçiminin etkisini ve cephelerin daha büyük bina sistemine nasıl entegre olduğunu inceleyeceklerdir. Cephe performansı, sürdürülebilirlik ve gelişmekte olan teknolojileri araştırarak, ders gelecekteki mimari projelerde yenilikçi, enerji tasarruflu cepheler tasarlamak için bir temel sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
-Bina cephelerinin mimari tasarımdaki tarihsel ve çağdaş önemini eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir.
-Cephe tasarımı, yapım yöntemleri ve malzeme seçimi arasındaki ilişkiyi analiz ederek, bunların performans ve sürdürülebilirlik üzerindeki etkisini fark edebileceklerdir.
-Estetik ve işlevsel yönleri göz önünde bulundurarak, cephe tasarımına enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik ilkelerini uygulayabileceklerdir.
-Cephe inşaatında ortaya çıkan yeni teknolojileri ve malzemeleri araştırarak, bunların gelecekteki mimari uygulamalara olan etkilerini inceleyebileceklerdir.
-Kullanıcı ihtiyaçları ve çevresel faktörleri ele alarak, bina sistemleriyle etkili bir şekilde bütünleşen yenilikçi cephe tasarım önerileri geliştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

-Temel Kavramlar
Kabuk | Duvar | Cephe
-Bina Cepheleri
Yapım İlkeleri + Sınıflandırma
-Cephe Tasarımı
Süreç + Faktörler + Bina Entegrasyonu
Kullanıcı + Performans Gereksinimleri
-Cephe Performansı
Kriterler + Göstergeler + Değerlendirme
-Cephe Malzemeleri
Kaplamalar (Opak + Şeffaf)
-Cepheler + Enerji
Enerji Verimliliği + Sürdürülebilirlik
-Cepheler + Teknoloji
Malzeme + Üretim
-Geleceğin Cepheleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş | Oryantasyon Dersin Açıklaması | Program İncelemesi | Beklentiler
2) Temel Kavramlar Kabuk | Duvar | Cephe
3) Temel Kavramlar Çatılı Barınaktan Giydirme Cepheye
4) Bina Cepheleri Yapım İlkeleri + Sınıflandırma
5) Cephe Tasarımı Süreç + Faktörler + Bina Entegrasyonu Kullanıcı + Performans Gereksinimleri
6) Cephe Performansı Kriterler + Göstergeler + Değerlendirme
7) Derleme Makaleleri
8) Ara Sınav (Makale Teslimi + Sunum)
9) Cephe Malzemeleri Kaplamalar (Opak + Şeffaf)
10) Cephe Malzemeleri Kaplamalar (Opak + Şeffaf)
11) Cepheler + Enerji Enerji Verimliliği + Sürdürülebilirlik
12) Cepheler + Teknoloji Malzeme + Üretim
13) Geleceğin Cepheleri
14) Ön Final Final Makale Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Aksamija, A., 2013. Sustainable Facades: Design Methods for High-Performance Building Envelopes. Wiley.
- Boswell, C., 2013. Exterior Building Enclosures. Design Process and Composition for Innovative Facades. Wiley.
- Hegger, M., et al., 2013. Basics Materials. Birkhauser.
- Herzog, T., et al., 2017. Facade Constructional Manual. DETAIL.
- Gasparri, E., Brambilla, A., Lobaccaro, G., Goia, F., Andaloro, A., Sangiorgio, A. (Eds), 2022. Rethinking Building Skins-Transformative Technologies and Research Trajectories. Woodhead Publishing (Elsevier).
- Knaack, U., et al., 2007. Facades - Principles of Construction. Birkhauser.
- Korman, R., 2023. The Architecture of the Facade. Routledge.
- Leatherbarrow, D. and Mostafavi, M., 2002. Surface Architecture, MIT, Cambridge.
- Lovell, J., 2010. Building Envelopes, An Integrated Approach. Princeton Architectural Press.
- Moussavi and Kubo, 2008. The Function of Ornament. Harvard University, Graduate School of Design.
- Murray, S., 2009. Contemporary Curtain Wall Architecture. Princeton Architectural Press.
- Schittich, C., 2006. Building Skins. Birkhäuser.
- Schittich, C., 2007. Glass Construction Manual. Birkhauser.
- Scott, M. 2009. Contemporary Curtain Wall Architecture. Princeton Architectural Press.
- Watts, A., 2010. Modern Construction Envelopes. Springer.
- Yu, M. L., 2014. Skins, Envelopes, and Enclosures. Concepts for Designing Building Exteriors. Routledge.
- https://www.europeanfacadenetwork.eu/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 21 252
Sunum / Seminer 5 1 5
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir.
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir.
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur.