ARC5427 Selected Periods in Architectural HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5427 Mimarlık Tarihinde Seçilmiş Dönemler Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Saha gezileri, sınıf içi ve sınıf dışı dersler ve öğrenci sunumları
Dersin Amacı: 1978 yılında yayımladığı Oryantalizm adlı kitabında Edward Said Doğu ve Batı kavramlarının ideolojik kavramlar olduğunu söyler ve birinin varolması için diğerine ihtiyaç olduğunu söyler. Said'in bu tezinden yola çıkarak bu seminer Akdeniz'in Ortaçağ dönemi akışkan ve geçirgen ortamında tarihi anlar, yapılar, ve kültürel örtüşmelerin görüldüğü sanat eserleri üzerinde durur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu seminer sayesinde öğrenciler, yazılı kaynaklarla görsel kaynakları karşılaştırmalı olarak inceleyecek ve kültürel örtüşmeleri tartışacaklardır. Yahudilik, Hristiyanlık ve Islamiyet arasındaki iletişime ve iletişim sanat ve mimarlığa yansımasına bakar. Öğrenciler aşağıdaki sorulara yanıt bulacaklardır. Kültürler karşı karşıya geldiklerinde nasıl biçimler ortaya çıkar? Bu ortaya çıkan biçimler, detaylar hakkında nasıl yorumlar yapılır? Hibrid ve yerele özgü gibi tanımlamalar kullanmak yeterli olacak mıdır?

Dersin İçeriği

Week I: Introduction

Week II: Overview

The Mediterranean, historiographical issues, periodization, historical outline and geography and the concepts of East and West.

Readings:

Dede F. Ruggles and Robert Ousterhout, Gesta, special issue, "Encounters with Islam: The Medieval Mediterranean Experience," vol. 43/2. Introduction

Week III Jerusalem- An Empty Space, Full of Memories

Key Monument: The Dome of the Rock in Jerusalem
Key Text: Poetry from Al-Walid and His Friends from Robert Hamilton, Al- Walid and His Friends. (Oxford Studies in Islamic Art, 1985)

Readings:

Maria Rosa Menocal, The Ornament of the World (Boston, 2002), pp. 17-24.

Nasser Rabbat, “The Meaning of the Umayyad Dome of the Rock,” Muqarnas 6 (1990): 12-18.

Week IV: Spain and the Iberian Peninsula I


“The Ornament of the World”: Culture of Tolerance, Golden Age of Judaism, Christianity, and Islam

Key Image: The Great Mosque of Cordoba
Key Text: Hroswitha’s Description of Cordoba in the Tenth century

Readings:

Jerilynn Dodds, “The Great Mosque of Cordoba,” in Al-Andalus: The Art of Islamic Spain, Jerilynn Dodds ed. (Metropolitan Museum of Art, 1992), pp. 11-25.

D. Fairchild Ruggles, “Mothers of a Hybrid Dynasty: Race, Genealogy, and Acculturation in al-Andalus,” Journal of Medieval and Early Modern Studies 34/1 2004, pp. 65-94.


Week V: Spain and the Iberian Peninsula II

Three Faiths and One Land: Mudejar and Beyond


Key Image: The Synagogue in Cordoba and the Beatus Manuscript
Key Text: Alvarus’ Speech

Readings:

Jerrilynn D. Dodds, "Mudéjar Tradition and the Synagogues of Medieval Spain: Cultural Identity and Cultural Hegemony," in Convivencia: Jews, Muslims, and Christians in Medieval Spain, V. Mann, T. Glick and J. Dodds ed. (New York, 1992), pp. 113-131.

D. Fairchild Ruggles, Representation and Identity in Medieval Spain: Beatus Manuscripts and the Mudejar Churches of Teruel." In Languages of Power in Islamic Spain, R. Brann ed. (Occasional Publications of the Department of Near Eastern Studies, 1997 no. 3): pp. 77-106.


Week VI: Southern Italy and Norman Sicily: Builders, Patrons, and Identity
Key Images: The Mantle of Roger II and the ceiling of the Cappella Palatina
Key Text: The Description of the Cappella Palatina by Philagathos of Kerameus in Ernst J. Grube and Jeremy Johns, Painted Ceilings of the Capella Palatina (New York, 2005): pp. 13-14.

Readings:

William Tronzo, “The medieval object-enigma, and the problem of the Cappella Palatina in Palermo,” Late Antique and Medieval Art of the Mediterranean World, Eva Hoffman ed., (Blackwell, 2007): 367-387.

D. Fairchild Ruggles. The Dual Heritage of Sicilian Monuments." The Cambridge History of Arabic Literature: The Literature of Al-Andalus, Rosa M. Menocal et al, (Cambridge University Press, 2000), pp. 373-374.

Week VII: The Holy Land: Cross-Culturalism and the Crusades

Key Images: The Church of the Holy Sepulchre, The Baptistery of St. Louis and the Freer Canteen
Key Text: Jacques of Vitry, Letters from Acre, trans. R.B.C. Huygens (Brill, 1960): 83-87.




Readings:

Scott Redford, “On Sâqıs and Ceramics: Systems of Representation in the Northeast Mediterranean,” France and the Holy Land: Frankish Culture at the end of the Crusades, D. Weiss and L. Mahoney ed. (Johns Hopkins, 2004), pp. 282-312.

Eva Hoffman, “Christian-Islamic Encounters on Thirteenth-Century Ayyubid Metalwork: Local Culture, Authenticity, and Memory,” Gesta 43/2: 129-142.


Week VIII: Greece

Uneasy Bedfellows: Local Greeks, Jews, and Latin Crusaders- Building Identity, Legitimacy, and Acculturation

Key Image: Frescoes of the Mavriotissa Monastery near Kastoria
Key Text: Saint John Chrysostomos, Eight Homilies against the Jews

Readings:

Monika Hirschbichler, “The Crusade Paintings in the Frankish Gate at Nauplia, Greece: A Historical Construct in the Latin Principality of Morea,” Gesta 2005 44/1: 13-30.

Annabel Jane Wharton, “Frescoes of the Mavriotissa Monastery near Kastoria: Evidence of Millenarianism and Anti-Semitism in the Wake of the First Crusade,” Gesta 21 (1982): pp. 21-29.

Week IX: Cyprus

Cyprus is not France: Fluid Identities and Correlative Spaces in Lusignan Cyprus

Key Images: Melusine from the Saint Catherine Cathedral and the Cloister of Bellapais Monastery
Key Text: Melusine, compiled by Jean D’Arras(1382-1394). A.K. Donald ed. (Trench and Trubner, 1895).

Readings:

Anne Marie Weyl Carr, "Correlative Spaces: Art, Identity and Appropriation in Lusignan Cyprus." Modern Greek Studies Yearbook 14/15 (1998/1999): 59-80.

Robert G. Ousterhout, “French Connection? Construction of Vaults and Cultural Identity in Crusader Architecture.” In France and the Holy Land: Frankish Culture at the end of the Crusades, D. Weiss and L. Mahoney ed. (Johns Hopkins, 2004), pp. 77-98


Week X: Constantinople Before and After the Fourth Crusade: Diplomacy by Design

Key Images: Seljuq glazed tiles and stucco fragments from Konya
Key Texts: al-Harawi, Guide des lieux de pelerinage, tr. J. Sourdel-Thomine 1957, pp. 128 and N. Mesarites, Die Palastrevolution, on Manuel I’s palace.

Readings:

J. Henderson and M. Mundell Mango, "Glass at Medieval Constantinople: Preliminary Scientific Evidence," in Constantinople and Its Hinterland, ed. Cyril Mango and Gilbert Dagron (Aldershot, 1995), pp. 333-56.

Paul Magdalino, The Empire of Manuel I Komnenos, 1143-1180. (Oxford 1993) (skim selectively)

A. Walker, “Meaningful Mingling: Classicizing Imagery and Islamicizing Script in a Byzantine Bowl,” Art Bulletin 90/1 2008: 32-53.



Week XI: Asia Minor Part 1

Between the Armenian Kingdom and the Seljuqs of Rum: Paths of Image, Identity, and Kingship

Key Image: The Palace at Nymphaion in Smyrna
Key Text: Al-Aflaki’s work on Djalal-al-Din Rumi, Les saints des derviches tourneurs, 2 Vols. Paris, 1918-1920: 208.

Readings:

Scott Redford, “ ‘Byzantium and the Islamic World, 1261-1557’ Byzantium: Faith and Power 1261-1557, H. Evans ed. (New York, 2004), pp. 389-415.

Suna Çağaptay, “How Western Is It? The Palace at Nymphaion and its Architectural Setting,” Proceedings of the International Sevgi Gönül Memorial Symposium on Byzantine Studies.

Sarah Ethel Wolper, “Khidr, Elwan Celebi and the Conversion of Sacred Sanctuaries in Anatolia,” The Muslim World 90 (2000): 309-322.

Week XII: Armenia and Georgia

Between Byzantium and Islam: Accommodation and Adaptation of Iconography and Ideology

Key Image: The Church of Agh’Tamar
Key Text: Ibn Khaldun, The Muqaddimah, pp.50.
Readings:

Christina Maranci, “The Architect Trdat: Building Practices and Cross-Cultural Exchange in Byzantium and Armenia," Journal for the Society of Architectural Historians, September (2003): 294-305.

Lynn Jones, “‘Abbasid Suzerainty in the Medieval Caucasus: Appropriation and Adaptation of Iconography and Ideology,” Gesta 43/2: 143-149.


Week XIII: Asia Minor Part 2
Asia Minor’s Second Rendezvous with Islam: The Emirates and The Rise of the Ottomans

Suna Çağaptay, “Architectural Patronage and the Rise of the Ottomans,” The Companion to Islamic Art and Architecture, ed. Gülru Necipoğlu and F. Barry Flood (Blackwell, forthcoming December 2014).

Suna Çağaptay, “Frontierscape: Reconsidering Bithynian Structures and Their Builders on the Byzantine-Ottoman Cusp” Muqarnas (28) 2011: 156-191.

WeeK XIV: Students’ Presentations

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peregrine Horden and Nicholas Purcell, The Corrupting Sea: A Study of Mediterranean History (Blackwell, 2000).
David Abulafia, (ed.), The Mediterranean in History (Oxford, 2003)
Fernand Braudel, The Mediterranean World in the Age of Philip II. (UCLA, 1995)
W. V. Harris (ed.), Re-thinking the Mediterranean. (Oxford, 2005).
Thomas Madden, Crusades: The Illustrated History. (University of Michigan Press, 2005)

Diğer Kaynaklar: Peregrine Horden and Nicholas Purcell, The Corrupting Sea: A Study of Mediterranean History (Blackwell, 2000).
David Abulafia, (ed.), The Mediterranean in History (Oxford, 2003)
Fernand Braudel, The Mediterranean World in the Age of Philip II. (UCLA, 1995)
W. V. Harris (ed.), Re-thinking the Mediterranean. (Oxford, 2005).
Thomas Madden, Crusades: The Illustrated History. (University of Michigan Press, 2005)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 20 20
Sunum / Seminer 1 30 30
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir.
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur.