ARC5403 Mimaride Araştırma YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK VE TASARIM (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK VE TASARIM (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5403 Mimaride Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine, kendi çalışma alanlarında akademik araştırmalarını yapabilmeleri için rehberlik etmek ve onları kendi araştırma alanlarıyla ilişkili felsefi kuramlarla, mimari araştırmada kullanılan metodoloji ve stratejilerle tanıştırmaktır. Temel olarak öğrencilerin bu derste mimarlık alanında yapılacak bir araştırmanın tasarımı, yürütülmesi, değerlendirmesi ve sunulması hakkında bilgi edinmeleri ve kendi tez projeleri için kapsamlı bir araştırma planı geliştirme konusunda yönlendirilmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Tutarlı bir araştırma süreci yapılandırabilir,
2.Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin farklılığını ayırt eder.
3.Farklı yöntemleri kullanarak zengin veri toplar,
4.Topladığı verileri analiz edebilir ve yorumlayabilir,
5.Değerlendirdiği veriler ile yayın yapabilmek üzere metin yazabilir.

Dersin İçeriği

Mimarlıkta araştırma yöntemlerine dair temel yaklaşımların tartışılması; Araştırma sürecinin tasarımı; Kaynakların kullanılması; Veri toplama,değerlendirme ve yorumlama; Bulguların sunulması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlık ve Araştırma Yöntemleri;Ders, Dönem Ödevi ve süreci hakkında bilgi
2) Araştırma'da Kalite ve Etik Kavramları Üzerine Reading 1.1: Groat,L.; Wang,D. (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc., Chapter 2 Reading 1.2: Handout on Ethical Issues
3) Araştırma Yöntemleri: Tarihsel bir perspektif Reading 2:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 3
4) Araştırma Yöntemleri:Tarihsel bir Perspektif Reading 3:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 4
5) Araştırma Yöntemi- Kuram ilişkisi Reading 4: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 3.
6) Araştırma'nın Tasarımı:Kaynak tarama, öneri hazırlama, veri toplama,analiz ve değerlendirme,Sunum Reading 5: Handout on Literature Review
7) Mimarlık Alanında Tarihsel- Yorumlayıcı Araştırma Yöntemleri Reading 6: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 6.
8) Mimarlık'ta Niceliksel Araştırma Reading 7: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 7.
9) Mimarlık'ta Değişkenlere Bağımlı Araştırma Readings 8: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 8
10) Mimarlık'ta Deneysel Araştırma Readings 9: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 9
11) Mimarlık'ta Modelleme ve Benzetişim (simulasyon) Tekniklerine Dayalı Araştırma Readings 10: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 10
12) Mimarlık'ta Mantıksal Tartışmalar Aracılığı ile Araştırma Readings 11: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 11
13) Mimarlık'ta örneklere dayalı Araştırmalar Readings 12: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 12
14) Sömestr Ödevi Üzerine Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Handouts will be when necessary,
2.Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.
3.Creswell, John W. (2007), Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches, Sage: California, London, New Delhi.
Diğer Kaynaklar: 1. Marshall,C.; Rossman,G.B (2011)Designing Qualitative Research, 5th ed.,Sage Publ.
2. Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 24 96
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
4) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
5) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
6) Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
7) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
8) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
9) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
12) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
14) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.