Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mimarlık ve Araştırma Yöntemleri;Ders, Dönem Ödevi ve süreci hakkında bilgi
|
|
2) |
Araştırma'da Kalite ve Etik Kavramları Üzerine |
Reading 1.1: Groat,L.; Wang,D. (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc., Chapter 2
Reading 1.2: Handout on Ethical Issues |
3) |
Araştırma Yöntemleri: Tarihsel bir perspektif |
Reading 2:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 3 |
4) |
Araştırma Yöntemleri:Tarihsel bir Perspektif |
Reading 3:Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research Chapter 4 |
5) |
Araştırma Yöntemi- Kuram ilişkisi |
Reading 4: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 3. |
6) |
Araştırma'nın Tasarımı:Kaynak tarama, öneri hazırlama, veri toplama,analiz ve değerlendirme,Sunum |
Reading 5: Handout on Literature Review |
7) |
Mimarlık Alanında Tarihsel- Yorumlayıcı Araştırma Yöntemleri |
Reading 6: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 6. |
8) |
Mimarlık'ta Niceliksel Araştırma |
Reading 7: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc. Chapter 7. |
9) |
Mimarlık'ta Değişkenlere Bağımlı Araştırma |
Readings 8: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 8 |
10) |
Mimarlık'ta Deneysel Araştırma |
Readings 9: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 9 |
11) |
Mimarlık'ta Modelleme ve Benzetişim (simulasyon) Tekniklerine Dayalı Araştırma |
Readings 10: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 10 |
12) |
Mimarlık'ta Mantıksal Tartışmalar Aracılığı ile Araştırma |
Readings 11: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 11 |
13) |
Mimarlık'ta örneklere dayalı Araştırmalar |
Readings 12: Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.Chapter 12 |
14) |
Sömestr Ödevi Üzerine Tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Handouts will be when necessary,
2.Groat, Linda ; Wang, David (2002) Architectural Research Methods, John Wiley and Sons,Inc.
3.Creswell, John W. (2007), Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches, Sage: California, London, New Delhi.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Marshall,C.; Rossman,G.B (2011)Designing Qualitative Research, 5th ed.,Sage Publ.
2. Teddie,C.;Tashakori,A.(2009) Foundations of Mixed Methods Research
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
|
3) |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
4) |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
|
5) |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
|
7) |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
9) |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
12) |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme |
|
14) |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
|