MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3911 | Sinema ve Dramaturji I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı dramatujinin araçlarını tanımak ve dramaturjik perspektifi geliştirmek. Tarihi formlardan modern formlara kadar trajediyi anlamak. Bu bağlamda sinema ve dramaturjinin senaryo yazımı, çekim ve kurgu aşamalarında önemini vurgulamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dramaturjinin genel ilkelerini bilir. 2. Senaryo yazımında dramaturjiyi kullanabilir. 3. Çekim sırasında dramaturjiden yararlanabilir. 4. Dramaturjiye dayalı bir perspektif geliştirir. |
Dersin genel içeriği Klasik Hollywood Anlatı Sineması kurallarını tartışmak, tregedyayı tarihi formlarından günümüze kadar incelemek ve özgün bir dramaturji perspektifi örneği olarak Reha Erdem filmlerini incelemektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu | Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) | Dramaturji yöntemleri ve perspektifi | Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) | Klasik Dramaturjinin genel kavramları | Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) | Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması | Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) | Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi | Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) | Tarihi ve modern trajedi | Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) | Analysis of films through the concepts of classical narrative | |
8) | Anlatı teorisi ve Rus Formalistler | |
9) | Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi | |
10) | Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay | Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) | Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak | Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) | Zaman ve mekan | Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) | Dramaturgk tutarlılık | Reha Erdem's film: Kosmos |
14) | Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hamlet, Shakespeare, 2012 2. Arzu Tramvayı, Williams, 2009 3. Kral Oidipus, Sophokles, 2012 4. Poetika, Aristoteles, 2011 5. Anlatının Söylemi, Yöntem Hakkında Bir Deneme, Genette, 2007 6. Narration in the Fiction Film, Bordwell, 1985 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |