Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu |
Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) |
Dramaturji yöntemleri ve perspektifi |
Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) |
Klasik Dramaturjinin genel kavramları |
Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) |
Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması |
Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) |
Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi |
Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) |
Tarihi ve modern trajedi |
Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) |
Analysis of films through the concepts of classical narrative |
|
8) |
Anlatı teorisi ve Rus Formalistler |
|
9) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi |
|
10) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay |
Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) |
Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak |
Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) |
Zaman ve mekan |
Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) |
Dramaturgk tutarlılık |
Reha Erdem's film: Kosmos |
14) |
Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|