EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN5315 | Hizmet Odaklı Mimariler | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BİLGİN EŞME |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Servis odaklı mimariler (SOA), bilgisayarda sistemlerin işlevselliklerini iş süreçleri etrafında gruplaştırarak sistem geliştirmesi ve bütünleştirilmesinde yol gösteren bir yazılım tasarımı felsefesidir. Bu dersin amacı bu felsefeyi öğrencilere kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. SOAP kavramını tanımlar 2. Kuracağı bir bilgisayar sisteminde gerektiğinde SOAP mimarisinin kurulumuna katkı sağlar 3. SOAP gibi yeni teknolojileri daima takip eder 4. SOAP sayesinde uzak kavramının artık olmadığını farkederek varolan sistemlerin daha aktif olabilmesini sağlar 5. SOAP mantığına göre ortak çalışmayan hiç bir sistem yoktur. Bu fikri bilir ve oluşan problemlerin gerçek nedenlerini ortaya çıkartır 6. Problemlere gerçek çözümler üretir 7. Yeni teknolojiyi kendi kurduğu sisteme adapte eder |
Bu dersin içeriğinde giriş ve takip edilecek örnek kuruluş hakkında bilgi verilmesi, kullanılacak olan bilgi teknolojileri hakkında bilgi verilmesi, kullanılacak web teknolojileri ve Hizmet Odaklı Mimarilerle ilgisi hakkında bilgi verilmesi, oluşturulacak senaryo üzerinde serbest tartışma, proje verilmesi ve projenin açıklaması, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme gibi başlıklar bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve takip edilecek örnek kuruluş hakkında bilgi verilmesi | |
2) | Kullanılacak olan bilgi teknolojileri hakkında bilgi verilmesi | |
3) | Kullanılacak web teknolojileri ve Hizmet Odaklı Mimarilerle ilgisi hakkında bilgi verilmesi | |
4) | Oluşturulacak senaryo üzerinde serbest tartışma | |
5) | Proje verilmesi ve projenin açıklaması | |
6) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
7) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
8) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
9) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
10) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
11) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
12) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
13) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
14) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Understanding IBM SOA Foundation Suite: Learning Visually with Examples By Tinny Ng, Jane Fung, Laura Chan, Vivian Mak |
Diğer Kaynaklar: | Dynamic SOA and BPM: Best Practices for Business Process Management and SOA Agility By Marc Fiammante |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |