BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5302 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜL TEKİN TEMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tedarik zinciri yönetiminin uygulaması ve teorisi hakkında derinlemesine bilginin öğrencilere sunulmasıdır. Bu derste stratejik tedarik zinciri kararlarının yanısıra daha detay taktiksel ve operasyonel tedarik zinciri kararlarının alınmasında kullanılan analitik metodlar öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • tedarik zinciri yönetiminin firmalar için nasıl rekabet avantajı sağladığını kavrayacak • bir tedarik zincirinin performansını etkileyen temel faktörleri bilecek • tedarik zinciri problemlerinin çözümünde analitik metodları uygulayabileceklerdir. |
tedarik zinciri yönetiminde stratejik modeller, tedarik zinciri tasarımı, tedarik zinciri yönetiminde taktiksel modeller, tedarik zinciri operasyonlarının planlamasın ve kontrolü, stok planlama, üretim ve dağıtım planlama, kamçı etkisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedarik zinciri yönetimine giriş | |
2) | Tedarik zincirinde stratejik konular, tedarik zinciri bileşenleri ve performans faktörleri | |
3) | Tedarik zinciri ağ tasarımı | |
4) | Tedaik zincirinde ağ tasarımında belirsizlik konuları | |
5) | Tedarik zincirinde talep tahmini | |
6) | Tedarik zincirinde arz talep dengesi ve genel planlama | |
7) | ARASINAV | |
8) | Tedarik zinciri stok planlama | |
9) | Tedarik zinciri stok planlama | |
10) | Tedarik zincirinde taşımacılık | |
11) | Öğrenci proje sunumları | |
12) | Öğrenci proje sunumları | |
13) | Öğrenci proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Chopra, S. and Meindl P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operations, 3rd Edition, Pearson, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Sanders N.R., Supply Chain Management: A Global Perspective, 1st Edition, Wiley, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. | |
3) | Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. | |
6) | Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |