MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5227 | Risk Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders organizasyonların karşılaştığı riskleri yönetmek için kullanılan ana strateji, yöntem ve teknikleri öğrencilere tanıtır. Ayrıca öğrencilerin piyasa, kredi, operasyonel, likidite, faiz oranı, döviz kuru riski, gibi konularda yetkinliğini geliştirir. Öğrenciler temel mali risklerin nasıl yönetileceği, finansal risk yönetimi düzenlemek ve nasıl yapılandırılacağını finansal risk değerlendirme ve ölçme teknikleri, öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; aşağıdaki konularda yetkinlik kazanır: • çeşitli kurumların karşılaştığı finansal riskleri modellemek, analiz etmek ve yönetmek. • farklı risk ölçümleri hesaplamak. • piyasa riski, kredi riski ve operasyonel risk ölçmek. • Faiz oranlarının matematiğini öğrenmek. • risk yönetimi için kullanılan farklı finansal araçların temellerini öğrenmek. |
Risk olcum teknikleri, Faiz Riski, Risk, Volatilite, Korelasyon ve Kapulalar Maruz Değer, RMD yöntemleri Araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | giriş | |
2) | Riski Ölçmek İçin Araçlar | |
3) | Finansal Piyasalarda Ticaret | |
4) | Bankalarda Finansal Risk | |
5) | Sigorta | |
6) | Vaka - 2007 Kredi Krizi | |
7) | Finansal Turev araclar | |
8) | Yatırımcılar Riski nasıl yönetir | |
9) | Arasinav | |
10) | Faiz Oranı Riski | |
11) | Riske Maruz Değer | |
12) | Volatilite | |
13) | Korelasyonlar ve Kapulalar | |
14) | Operasyonel Risk | |
15) | Final sınavı hazırlık | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | John C. Hull, “Risk Management and Financial Institutions”, Wiley Finance. |
Diğer Kaynaklar: | Philippe Jorion, “Value at Risk, 3rd Ed.: The New Benchmark for Managing Financial Risk”, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 |
Proje | 13 | 85 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |