HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5227 | Risk Yönetimi | Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ETHEM ÇANAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders organizasyonların karşılaştığı riskleri yönetmek için kullanılan ana strateji, yöntem ve teknikleri öğrencilere tanıtır. Ayrıca öğrencilerin piyasa, kredi, operasyonel, likidite, faiz oranı, döviz kuru riski, gibi konularda yetkinliğini geliştirir. Öğrenciler temel mali risklerin nasıl yönetileceği, finansal risk yönetimi düzenlemek ve nasıl yapılandırılacağını finansal risk değerlendirme ve ölçme teknikleri, öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; aşağıdaki konularda yetkinlik kazanır: • çeşitli kurumların karşılaştığı finansal riskleri modellemek, analiz etmek ve yönetmek. • farklı risk ölçümleri hesaplamak. • piyasa riski, kredi riski ve operasyonel risk ölçmek. • Faiz oranlarının matematiğini öğrenmek. • risk yönetimi için kullanılan farklı finansal araçların temellerini öğrenmek. |
Risk olcum teknikleri, Faiz Riski, Risk, Volatilite, Korelasyon ve Kapulalar Maruz Değer, RMD yöntemleri Araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | giriş | |
2) | Riski Ölçmek İçin Araçlar | |
3) | Finansal Piyasalarda Ticaret | |
4) | Bankalarda Finansal Risk | |
5) | Sigorta | |
6) | Vaka - 2007 Kredi Krizi | |
7) | Finansal Turev araclar | |
8) | Yatırımcılar Riski nasıl yönetir | |
9) | Arasinav | |
10) | Faiz Oranı Riski | |
11) | Riske Maruz Değer | |
12) | Volatilite | |
13) | Korelasyonlar ve Kapulalar | |
14) | Operasyonel Risk | |
15) | Final sınavı hazırlık | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | John C. Hull, “Risk Management and Financial Institutions”, Wiley Finance. |
Diğer Kaynaklar: | Philippe Jorion, “Value at Risk, 3rd Ed.: The New Benchmark for Managing Financial Risk”, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 |
Proje | 13 | 85 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |