Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Bilanço ve gelir tablosunun bileşenleri nelerdir |
N/A |
2) |
Nakit akış tablosu nasıl hazırlanır, nasıl yorumlanır. |
Bir önceki haftanın konusunun tekrarı gerekmektedir |
3) |
Proforma gelir tablosu, Proforma bilanço hazırlanması. |
N/A |
4) |
Oran analizi, kaldıraç analizi, başabaş analizi |
N/A |
5) |
Şimdiki değer, gelecek değer, seri şimdiki değer, seri gelecek değer, dönem başı ödeme, etkin faiz oranı, sürekli faiz |
N/A |
6) |
Geçen hafta işlenen konular ile ilgili soru çözümü |
Geçen Hafta işlenen konunun tekrar edilemsi gereklidir |
7) |
N/A |
N/A |
8) |
Dağılım, korelasyon, standart sapma, ortalama, beklenen değer, istenen değer, varyans, risk ve getiri ilişkisi |
İstatistik dersi notlarına bakılması gereklidir |
9) |
Nakit yönetimi: Baumol, Miller Orr
Alacak yönetimi: İndirim kararları
Stok Yönetimi: Optimum stok miktarı
Operasyonel döngü, nakit dönme süresi, tutucu ve atak finansman
|
N/A |
10) |
Kısa Vadeli Alacak Yönetimi, Banka borcunun maliyeti, etkin faiz oranı. |
N/A |
11) |
Net şimdiki değer, Geri ödeme süresi, iskonto edilmiş geri ödeme süresi, iç verim oranı, ayarlanmış iç verim oranı, karlılık endeksi, yıllık eşedeğer nakit akışı yöntemi |
N/A |
12) |
ASM ve MArjinal ASM hesaplamaları, karar verme süreci |
N/A |
13) |
İlk yatırım, yıllık nakit akışları, tasfiye bedeli |
N/A |
14) |
N/A |
Öğreciler soru sormak istedikleri konuları belirleyip geleceklerdir. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Integration and application of limited or missing information by using scientific methods and ability to combine information from different disciplines
|
|
2) |
Gaining the abilitiy to reach the knowledge by employing scientific research and literature survey |
|
3) |
Building energy and environment-oriented engineering problems, producing solutions by employing innovative methods |
|
4) |
Gaining ability to develop innovative and original ideas, designs and the solutions
|
|
5) |
Gaining knowledge and information on modern techniques and methods that are available in engineering applications and comprhensive knowledge on adaptation and applicability of these techniques |
|
6) |
Ability to employ analytical, modeling, and experimental design, and implement research-based applications; ability to analyze and interpret complex conditions might occure during this process
|
|
7) |
Leadership in multi-disciplinary teams, offering solutions for complex cases and undertaking responsibility in such cases |
|
8) |
Expressing professional skills and results of the studies verbally or written in national or international environments |
|
9) |
Adequacy on consideration of social, scientific and ethical values on any professional work |
|
10) |
Awareness about innovations on operations and application areas of the profession and ability to review and learn improvements when necessary
|
|
11) |
Understanding social and environmental extents of engineering applications and ability to harmony with the social environment
|
|