ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE6310 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetiminde Özel Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu doktora dersi, tedarik zinciri ve lojistik alanındaki temel yaklaşımları ve literatürü gözden geçirmek ve konuları detaylı olarak tartışmak üzere tasarlanmıstır. ana amaçlardan biri, doktora adaylarını alanın temel araştırma konularıyla tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1: tedarik zinciri yönetimi ile alakalı temel araştırma konularını belirlemek ve tanımlamak. 2: Tedarik zincirinin tasarımı, ürünlerin dağıtımı ve taşıma faaliyetlerinin planlanmasına ilişkin optimum kararların alınmasına yardımcı olacak model ve tekniklleri kritik edebilmek ve geliştirmek. |
Tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, ürünlerin doğru miktarlarda ve yerlerde, doğru zamanlarda üretilerek müşteri hizmet gereksinimlerini karşılacak ve toplam sistem maliyetlerini en küçükleyecek şekilde üretim ve dağıtımını sağlayabilsin diye tedarikçilerin, fabrikaların, depoların ve satıcıların etkili bir biçimde entegrasyonu ile uğraşır. Bu maksatla, aşağıdaki konular, literatürdeki araştırma alanlarını belirlemek üzere incelenecektir: Teadrik zinciri stratejileri ve performans metrikleri, ağ tasarımı ve taşıma, tale ve capasite planlama, envanter, tedarik kaynakları, tedarik zinciri koordinasyonu, yeşil tedarik zincirleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Üretim yönetimi ve Tedarik zinciri alanındaki gelişmeler | |
3) | Ağ Tasarımı | |
4) | Ağ Tasarımı | |
5) | Kararsız ortamlarda ağ tasarımı | |
6) | Toplam Üretim Planlaması | |
7) | Envanter planlaması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Envanter planlaması | |
10) | TZ'de kordinasyon | |
11) | Ulaşım Planlaması | |
12) | Ulaşım Planlaması | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Selective journal papers. |
Diğer Kaynaklar: | Chopra, S. and Meindl, P. (2010). Supply chain management: strategy, planning and operations, Prentice-Hall. Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. and Simchi-Levi, E. (2000). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies,and case studies, McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 4 | 12 |
Ödevler | 12 | 36 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |