İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Öğ.Gör. AHMET SEZGİN Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | anket, gozlem, olcum, roportaj |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında hazırlanacak olan yüksek lisans tez çalışmasına ait literatür araştırması proje analizi ve tasarımı yapılması planlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilimsel çalışma için problem tanımı yapabilmek. II. Bilimsel çalışmaya hazırlık için literatür taraması yapabilmek. III. Literatürdeki çalışmaları analiz ederek araştırma olanaklarını belirleyebilmek. IV. Yapılacak olan bilimsel çalışmanın temelini oluşturacak gereksinimleri belirlemek. V. Belirlenen araştırma konusu için kullanılacak olan metodolojileri analiz etmek. VI. Kullanılacak olan metodolojiler doğrultusunda problem çözümünü tasarlamak. |
Problem tanımı Belirlenen problem hakkında literatürün taranması Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama |
1) | 13.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması | kaynak toparlama |
2) | 2.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama |
3) | 3.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama |
4) | 4.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama |
5) | 5.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama |
6) | 6.Hafta: Belirlenen problem hakkında literatürün taranması | kaynak tarama |
7) | 7.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi | kaynak tarama |
8) | 8.Hafta: Elde edilen çalışmaların değerlendirilmesi | kaynak tarama |
9) | 9.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama |
10) | 10.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama |
11) | 11.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama |
12) | 12.Hafta: Tanımlanan problem için gereksinimlerin analizi | kaynak tarama |
14) | 14.Hafta: Tanımlanan problem için problem çözümünün tasarlanması | kaynak toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | konuya gore degisiklik gosterecektir varies according to the topic chosen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 14 | 30 | 420 |
Final | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü | 514 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 4 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 4 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 4 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 4 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 5 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 5 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 5 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 4 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 5 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 4 |