ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Technical Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ESE5888-1 - Yüksek Lisans Tezi |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yüksek lisans programını tamamlama aşamasında olan öğrencinin programla ilgili uygun bir araştırma konusu belirleyip, bir danışman rehberliğinde araştırmasını sürdürerek öğrenciye araştırmacı nitelik kazandırmak, analitik düşüncelerini geliştirmek, olaylara ve çevresindeki faktörlere bilimsel bakış açısıyla bakmasını ve sorunlara çözüm bulmada bilimsel yaklaşım becerilerini kazanmalarına katkı sağlamaktır.Böylece öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanması sağlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Araştırma önerisi hazırlamak 2. Yapılacak işleri bir zaman çizelgesi çerçevesinde önermek 3. Belirlenen tez konusu hakkında literatür taraması yapabilme becerisi kazanmak 4. Deney düzeneğini kurmak 5. Farklı yaklaşımların ve metodolojilerin listesini çıkarmak 6. Tez yazmanın temel konseptini kavramak 7. Tez raporu yazmak 8. Tez sonuçlarını sunma becerilerini kazanmak 9. Akademik dürüstlük ve etik kavramlarını geliştirmek 10. Yaşam boyu öğrenme sürecini benimsemek |
Akademik danışmanın gözetimi altında gerçekleştirilen araştırmalar ile araştırma ve analitik düşünce becerilerinin geliştirilmesi. Çevresel faktörlerin ve olayların analiz ve değerlendirilmesinde bilimsel yaklaşımın geliştirilmesi. Bilimsel verilere ve çalışmalara ulaşım becerisinin geliştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışma konularının belirlenmesi | |
2) | Çalışma konularının belirlenmesi | |
3) | Literatür çalışması | |
4) | Literatür çalışması | |
5) | Literatür değerlendirme | |
6) | Danışman ile bireysel toplantı | |
7) | Danışman ile bireysel toplantı | |
8) | Deney düzeneğini kurmak | |
9) | Danışman ile bireysel toplantı | |
10) | Danışman ile bireysel toplantı | |
11) | Danışman ile bireysel toplantı | |
12) | Danışman ile bireysel toplantı | |
13) | Danışman ile bireysel toplantı | |
14) | Rapor teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Konu ile ilgili ulaşılabilen tüm literatür |
Diğer Kaynaklar: | references related to thesis research subject |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 150 |
Uygulama | 14 | 165 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 280 |
Rapor Teslimi | 6 | 113 |
Toplam İş Yükü | 750 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Enerji Sistemleri Mühendisliği alanındaki bilgilerini uzmanlık seviyesine geliştirir. | |
3) | Enerji Sistemleri Mühendisliği ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | 5 |
5) | Enerji Sistemleri İşletim ve Teknoılojileri ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
6) | Enerji Sistemleri Mühendisliği alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. | 2 |