ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5887 | Seminer | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ESE5888-1 - Master Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere ilgilendikleri akademik, araştırma alanında sınıf arkadaşlarıyla tartışma ve geri dönüş alma imkanı sunmayı amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda her öğrenci kendi önerdiği araştırma konusuyla ilgili bir ön rapora sahip olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Problemi tarif etmek 2. Çalışmanın amacını tanımlamak 3. Araştırmanın evrelerini taslağını çizmek 4. Farklı yaklaşımların ve metodolojilerin listesini çıkarmak 5. Seçilen metodolojilerin avantaj ve dezavantajlarının altını çizmek 6. Çözüm stratejisini formüle etmek 7. Yapılacak işleri bir zaman çizelgesi çerçevesinde önermek |
Öğrencilerin ilgilendikleri konularının veya elde ettiği araştırma sonuçlarının sunulması ve tartışılması. Akademik kadronun ve diğer öğrencilerin geri dönüşleri sayesinde konuya hakimiyetin geliştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amacı, temel konseptlerin tanımlanması, akademik dürüstlük. | Yok |
2) | Çalışma konularının belirlenmesi | Kütüphane çalışması |
3) | Literatür çalışması | Çalışmanın ilk çerçevesinin belirlenmesi |
4) | Literatür çalışması | Çalışmanın sınırlarının belirlenmesi. |
5) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Kullanılan yaklaşım ve metodolojilerin özetlerinin çıkarılması |
6) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Bir yaklaşım ve yöntem seçimi. |
7) | Yaklaşımlar ve metodolojiler | Seçilen metodoloji/yaklaşımın formüle dökülmesi |
8) | Ara raporun teslimi | Rapor yazımı |
9) | Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek | Araştırmayı evrelere ayırmak, başlangıç ve bitişini belirlemek. |
10) | Araştırmanın evrelerinin taslağını çizmek | Evreleri detaylandırmak |
11) | Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması | Sunum hazırlamak |
12) | Önerilen çözümlerle ilgili grup çalışması | Dönüt vermek üzere konulara çalışmak |
13) | Integrating the methodology to the given problem | Problemin formüle edilmesi |
14) | Çalışmanın sonuçlarının alınması | Matematik model çözümü |
Ders Notları / Kitaplar: | A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337 |
Diğer Kaynaklar: | A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Seventh Edition: Chicago Style for Students and Researchers (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing), Kate Tuabian et al., 2007, 7th edition, University of Chicago Press. ISBN-10: 022682337 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |