ENM5302 Tedarik Zinciri ve Lojistik YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5302 Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: N.A.
Dersin Amacı: This course is intended to provide students with in depth knowledge of principles and theory of supply chain management. The goal of this course is to cover not only high-level supply chain strategy and concepts, but also to give students a solid understanding of the analytical tools necessary to solve supply chain problems. This course helps students develop an understanding of the strategic role of a supply chain, the key strategic drivers of supply chain performance, analytic methodologies for supply chain analysis and their interrelationships.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
After completing this course, students should be able to:
• Understand how good supply chain management can be a competitive advantage
• Identify the key drivers of supply chain performance
• Apply analytical methods to practical supply chain problems

Dersin İçeriği

Strategic modeling of supply chains, supply chain design, tactical planning of supply chains, planning and control of supply chain operations, inventory planning, production and distribution planning in supply chains, bull-whip effect.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Supply Chain Management
2) Supply Chain Strategy, Supply Chain Drivers
3) Supply Chain Network Design – Framework
4) Supply Chain Network Design - Uncertainty
5) Demand and Supply Management - Forecasting
6) Demand and Supply Management – Aggregate Planning
7) MIDTERM
8) Demand and Supply Management – Inventory Planning
9) Demand and Supply Management – Inventory Planning
10) Transportation in a Supply Chain
11) Student Term Project Presentations
12) Student Term Project Presentations
13) Student Term Project Presentations
14) Review
15) FINAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chopra, S. and Meindl P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operations, 3rd Edition, Pearson, 2007.
Diğer Kaynaklar: Sanders N.R., Supply Chain Management: A Global Perspective, 1st Edition, Wiley, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 40 40
Ara Sınavlar 1 41 41
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.