ENM5242 Servis Operasyonları YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5242 Servis Operasyonları Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: N.A.
Dersin Amacı: Bu ders son yıllarda en çok büyüyen sektörlerden biri olan servis sektöründeki operasyonel problemlere analitik yaklaşım geliştirme becerisini vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilere
• servis operasyonlarının ayırd edici özelliklerini bilme
• servis tasarımı ile ilgili yapısal ve operasyonal özellikleri tanıma
• servis kalitesini ölçebilme ve SERQUAL kullanabilme
• DEA analizini yapabilme
• servis operasyonlarında arz talep dengesini yönetebilme becerileri kazandırır.

Dersin İçeriği

Stratejik servis kararları, servis lokasyon seçimi, hizmet kalitesi yönetimi, SERVQUAL, hizmet süreçlerinin analizi (Blueprint), DEA, servis talep yönetimi, servis kapasite yönetimi, rezervasyon sistemleri ve fiyatlardırma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
2) Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
3) Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
4) DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
5) Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
6) Servis sistemlerinde lokasyon kararları
7) ARASINAV I
8) Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
9) Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
10) Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
11) Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
12) ARASINAV II
13) Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
14) Genel Tekrar
15) Final sınavına hazırlık
16) FINAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008.
Diğer Kaynaklar: Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 2 32 64
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,