EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5112 | Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MS-Project programı |
Dersin Amacı: | Bu ders proje yönetiminin temel kavramları vermek üzere üst düzey endüstri mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçeleme, ekip tasarımı, sıralama, CPM ve PERT planlaması, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrol ve kazanılmış değer yöntemi analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel ilkelerini tanır II. Proje planını değerlendirir III. Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak proje planlar IV. Program, bütçe ve yönetim açısından planına göre projeyi devam ettirip, sonlandırır V. Pratik problem üzerinde proje yönetimi ve planlama teknikleri uygular VI. Bir proje yönetimi yazılımı kullanır(MS Project) VII. Baştan sona MS Project ile bir proje yönetmek |
1. Hafta: Proje Yönetimine Giriş 2. Hafta Organizasyon stratejileri 3. Hafta: Projeyi tanımlama 4. Hafta: Proje ağları I 5. Hafta Proje ağları II 6. Hafta Risk yönetimi 7. Hafta: Kaynak Planlama 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Proje süresini azaltma 10. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 11. Hafta İlerleme ve performans ölçümü I 12. Hafta: Liderlik ve uluslararası projeler 13. Hafta: Proje denetim ve kapanış 14. Hafta: Özet ve Sonuçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Yönetimine Giriş | Yok |
2) | Organizasyonel stratejiler | Yok |
3) | Proje tanımlama | MS-Project 1. bölüm |
4) | Proje ağı I | MS-project 1. bölüm |
5) | Proje ağ II | MS-project 2. bölüm |
6) | Risk Yönetimi | MS-project 2. bölüm |
7) | Kaynak sıralama | MS-project 3. bölüm |
8) | Yarıyıl sınavı | Yok |
9) | Proje süresi azaltma | MS-project 4. bölüm |
10) | İlerleme ve performans ölçümü I | MS-project 4. bölüm |
11) | Gelişim ve performans ölçümü II | MS-project 5. bölüm |
12) | Liderlik ve uluslararası projeler | MS-project 6. bölüm |
13) | Proje audit ve tamamlama | MS-project 6. bölüm |
14) | Özetleme ve sonuçlandırma | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Gary, C.; Larson, E. – Project Management – The Managerial Process–5th Edition – Mc.Graw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Clements, Gido - Effective Project Management - 5th Edition - South-Western |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Proje | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |