KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI (İNGİLİZCE,TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COR5003 | Koruma Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | PROGRAMDA VERİLEN TÜM DERSLER |
Dersin Amacı: | Geleneksel / tarihsel bir çevrede koruma planlaması hazırlanması yönteminin deneyimlenmesini amaçlayan bu derste çevreyi oluşturan öğelerin algılanması, değer, sorun ve olanakları araştırılacaktır. Belgeleme, değerlendirme ve karar verme aşamalarının bir örnekte çalışılması, koruma olgusunun parasal boyutlarının tartışılması dersin ana yaklaşımını oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. tarihsel geleneksel çevrelerde koruma sorunlarının saptanması 2. Bu çevreleri oluşturan doğal ve mimari elemanların ğrenilmesi 3. Geleneksel konut konusunda bilgi edinme ve yerel niteliklerin saptanması Koruma olgusunun sosyal boyutunun önemi 4. Kimin için koruyoruz sorusunun bir çalışma alanında mimari boyutla birlikte irdelenmesi 5. Çevre ölçeğinde sorun ve olanakların saptanması 6. Farklı disiplinlerle ortak çalışmanın bir proje ölçeğinde sınanması 7. Diğer derslerde öğrenilen bilgilerin projede yorumlanarak kullanımı |
Bir tarihsel bölge seçilerek o bölgede bir koruma projesi hazırlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konunun belirlenmesi, ders içeriğinin anlatımı | yok |
2) | Kütüphane araştırması | İlgili makamlarla iletişim, belge toplama |
3) | Arazi çalışması | Envanter fişlerinin hazırlanması, haritaların bulunması |
4) | Arazi çalışması | Envanter fişlerinin hazırlanması, haritaların bulunması |
5) | Arazi çalışması | Projelerin hazırlanması |
6) | Ön jüri: Belgeleme ve analizler | Öizimler |
7) | Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması | proje hazırlığı |
8) | Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması | proje hazırlığı |
9) | Değerlendirme süreci: Stüdyo çalışması | proje hazırlığı |
10) | Ön jüri:Ara değerlendirme , sorun ve olanaklar | Çizimler |
11) | Masa kritiği: Koruma kararlarının oluşturulması | Projenin hazırlığı |
12) | Masa kritiği: Koruma kararlarının oluşturulması | Projenin hazırlığı |
13) | Final projenin hazırlanması ve rapor yazımı | Final projenin hazırlanması ve rapor yazımı |
14) | Final jüri | Final çizimler ve raporların hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | Bibliography will be given according to the characteristics of the project area. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 4 | % 15 |
Seminer | 1 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 2 | 16 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 18 | 216 |
Proje | 12 | 1 | 12 |
Ara Juri | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
Juri | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 307 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |