CMP5550 Bilgisayar GörüşüBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP5550 Bilgisayar Görüşü Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bilgisayarla görmedeki temel teknikleri tanıtmaktadır. Başlangıçta görüntü oluşumu, temsili ve kamera projeksiyon geometrileri ile ilgili temel kavramlar verilecektir. Daha sonra kenar algılama, bölütleme, eşikleme gibi bazı klasik görüntü işleme teknikleri tanıtılacaktır. Görüntü eşleştirme, optik akış, yerel görüntü özellikleri çoklu görüntü işleme bağlamında açıklanacaktır. Temel görüntü tanıma teknikleri de tanıtılacaktır. Stereo görüntüleme, 3D yeniden yapılandırma ve X tekniklerinden çeşitli şekillerin tartışılacağı 3D çıkarım bir başka odak noktası olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1- Bilgisayarla görme süreçlerinin ana bileşenlerini listeleyebilecektir
2- Bilgisayarla Görme alanındaki en son gelişmeleri tanımlayabilecektir
3- Gerçek dünya uygulamalarında 3B görme tekniklerini uygulayabilecektir

Dersin İçeriği

Bu ders, bilgisayarla görmenin temel tekniklerine ve uygulamalarına kapsamlı bir giriş sunmaktadır. Öğrenciler dijital görüntü işleme, kenar ve özellik algılama ve görüntü dönüşümlerini keşfederek başlayacaklardır. Ders daha sonra kamera modelleri, kalibrasyon ve stereo görüş ve hareketten yapı kullanarak 3D sahne yeniden yapılandırma konularını ele almaktadır. Hareket segmentasyonu, nesne tanıma ve görüntü çarpıtma gibi pratik konular, uygulamalı programlama alıştırmaları ve gerçek dünya veri kümeleri aracılığıyla ele alınmaktadır. Kurs, bu tekniklerin eksiksiz görüntü sistemlerine entegrasyonunu gösteren öğrenci liderliğindeki dönem projeleri ile sona ermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar
2) Sayısal görüntü işleme teknikleri
3) Kenar tespiti
4) Doğru ve eğri tesbiti
5) Kamera Kalibrasyonu
6) Stereo görme
7) İmge bölütleme
8) Optik akış
9) Görsel hareket analizi
10) Odaktan-Bulanıklıktan Şekil
11) Hareketten Şekil
12) Hareketten Şekil
13) Nesne Tanıma ve Algılama
14) Nesne Tanıma ve Algılama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Computer Vision: Algorithms and Applications", Richard Szeliski
"Introductory Techniques for 3-D Computer Vision", Trucco and Verri
"Computer vision: A Modern Approach," David A. Forsyth, Jean Ponce • “Machine Vision” by Ramesh Jain, Rangachar Kasturi, Brian G. Schunck
Diğer Kaynaklar: Ceemple OpenCV IDE - https://www.ceemple.com/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 30 30
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzey Siber Güvenlik kavramlarını anlamak ve uygulamak
2) İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisini siber güvenlik problemlerinin çözümünde uygulamak.
3) Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
4) Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak
5) Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
6) Bilimsel bilgiye ulaşmak
7) Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
8) Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
9) Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
10) İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
11) Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek