BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP5103 | Yapay Zeka | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin sezgisel arama teknikleri, bilgi temsili, planlama, akıl yürütme ve öğrenme gibi yapay zeka tekniklerini değişik problemleri çözmek için kullanabilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Uygun arama tekniklerini kullanarak problem çözebilmek. II. Oyun oynamada alpha-beta budama ve minimax arama tekniklerini gerçekleştirebilmek. III. Modelleme için değişik mantıksal biçimleri kullanabilmekç IV. Verilen bir problemi çözmek için gözetimli öğrenme tekniklerini kullanabilmek. V. Verilen bir problemi çözmek için gözetimsiz öğrenme tekniklerini kullanabilmek. VI. Doğal dil işlemedeki temel teknikleri kullanabilmek. |
giriş; bilgiye dayanmayan arama yöntemleri; sezgisel arama yöntemleri; rakipli ortamlarda arama; önermeler mantığı; yüklemler mantığı; gözetimli öğrenme teknikleri; gözetimsiz öğrenme teknikleri; doğal dil işleme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bilgiye Dayanmayan Arama Teknikleri | |
3) | Bilgiye Dayanmayan Arama Teknikleri | |
4) | Sezgisel Arama Teknikleri | |
5) | Sezgisel Arama Teknikleri | |
6) | Rakipli Ortamlarda Arama | |
7) | Önermeler Mantığı | |
8) | Yüklemler Mantığı | |
9) | Gözetimli Öğrenme Teknikleri | |
10) | Gözetimli Öğrenme Teknikleri | |
11) | Gözetimsiz Öğrenme Teknikleri | |
12) | Gözetimsiz Öğrenme Teknikleri | |
13) | Doğal Dil İşleme | |
14) | Doğal Dil İşleme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Russell, S., Norvig, P., Artificial Intelligence: A Modern Approach, (3rd edition), 2009. Giarratano, J.C., Riley, G.D., Expert Systems: Principles and Programming, (4th edition), 2004. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödevler | 7 | 8 | 56 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | 4 |
2) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | 3 |
3) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 3 |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | 3 |
5) | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
6) | Bilgisayar Mühendisliğine özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. | 3 |