BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5526 | Uygulamalı Biyoistatistik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders istatistik programlama dili R / Bioconductor kullanarak uygulamalar ile biyoistatistiğin temel yönlerini tanıtır. Bu tür kurs için gerekli temel R programlama sırasında tanıtıldı. Konular biyoloji bağlamında kapalı ve İlişkiler, Olasılık, Rasgele Değişkenler ve Olasılık Dağılımları, Tahmin, Hipotez Testleri, İstatistiksel Çıkarım, ANOVA, Kategorik Değişkenler Analizi, Regresyon Analizi, keşfetmek, R / Bioconductor, Örnekleme, Veri Keşfi giriş içerir Bayesian Analizi, Sağkalım Analizi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. biyoistatistik temel terimleri belirleyin. II. Biyoistatistik kullanılan temel yöntemleri ve programlama araçları kullanmak ve uygulama becerisi kazanır. III. Veri ve ilişkileri keşfetmek için yeteneği. IV. Biyolojik sorunlar için hipotez testi gerçekleştirmek için yeteneği. V. biyolojik veriler üzerinde istatistiksel çıkarsama yapın |
Giriş, İstatistik programlama, Veri arama, keşfetme ilişkiler Olasılık ve Rasgele Değişkenler, Tahmin, Hipotez Testleri, İstatistiksel Çıkarım, ANOVA, Kategorik Değişkenler Analizi, Regresyon ve Bayesian Analizi, Sağkalım analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İstatistiksel programlama | |
3) | Dönem Projesi | |
4) | Veri araştırması | |
5) | ilişkileri keşfetmek | |
6) | Olasılık ve Rassal Değişkenler | |
7) | Kestirim | |
8) | Hipotez Testleri | |
9) | İstatistiksel Çıkarım | |
10) | ANOVA | |
11) | Kategorik Değişkenler Analizi | |
12) | Regresyon ve Bayesian Analizi | |
13) | Sağkalım analizi | |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Biostatistics with R Shahbaba, Babak 2012 ISBN 978-1-4614-1301-1 |
Diğer Kaynaklar: | Biostatistical Design and Analysis Using R: A Practical Guide Dr Murray Logan 2010 ISBN 978-1-4051-9008-4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Proje | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Biyomühendislik alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Biyomühendislik ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Biyomühendislik alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; biyomühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |