BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5232 | Kardiyovasküler mekanizma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kalp yapısı ve işleyişi ile sistemik ve pulmoner dolaşımdaki kan akışını da kapsayan kardiyovasküler sistemin mekanik özelliklerine ilişkin temel kavramları içerecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; 1. Mekaniğin temel yasalarını öğrenecektir, 2. Kalp ve kan dolaşımının fizyolojisini öğrenecektir, 3. Kan damarları bağlamında gerilme (stress) ve şekil değiştirme (strain) kavramlarını öğrenecektir, 4. Kan akışının akışkanlar dinamiğini öğrenecektir. |
Akışkanlar mekaniğinin kan için uygulanması, Kardiovaskular sistemler mekaniği, kardiovaskular sistemlerin mekaniği, kardiovaskular üzerine klinik çalışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında | Yok |
2) | Kardiyovasküler Mekaniğe Giriş | Yok |
3) | Mekaniğin temelleri | Yok |
4) | Kalp ve Kan Dolaşımı | Yok |
5) | Kas Dokusu ve Kas Kasılması – Makale Tartışması | Yok |
6) | Dokuların Mekanik Özellikleri – Makale Tartışması | Yok |
7) | Kan Basıncı ve Akışı – Makale Tartışması | Yok |
8) | Akışkanlar Mekaniğinin Temelleri – Makale Tartışması | Yok |
9) | Öğrenci sunumları | Yok |
10) | Öğrenci sunumları | Yok |
11) | Öğrenci sunumları | Yok |
12) | Öğrenci sunumları | Yok |
13) | Öğrenci sunumları | Yok |
14) | Öğrenci Sunumları | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları ve tartışılan araştırma makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes and research articles discussed |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Biyomühendislik alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Biyomühendislik ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Biyomühendislik alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; biyomühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |