BNG5030 Sinyaller ve Dinamik SistemlerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BNG5030 Sinyaller ve Dinamik Sistemler Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman sinyallerin tanımları.
2) Süreklizaman sinyallaerinde Fourier analizleri
3) Ayrık-zamanlı sinyallerde Fourier analizleri
4) laplace dönüşümü ve özellikleri.
5) Z-dönüşümü ve özellikleri
6) Zaman düzleminde sürekli-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile sunulması
7) Frekans düzleminde sürekli-zaman sinyallerinin Fourier ve Laplace dönüşümleri.
8) Sürekli-zaman sistemlerinde temel giriş sinyalleri
9) Zaman düzleminde ayrık-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile tanımlanması
10) Frekans düzleminde ayrık-zamanlı sistemlerin Fourier ve Z-dönüşümleri
11) Ayrık-zamanlı sistemlerin özel giriş sinyallerine ürettiği çıkışlar.
12) Örneklenmiş veri sistemleri
13) Sistemler-arası bağlantılar.
14) Geri-besleme sistemleri
15) özet.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. M. C. K. Khoo: Physiological Control System, Wiley, 1999.
2. R.M. Rangayyan: Biomedical Signal Analysis: A Case-Study Approach, 2001.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 15
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 7 105
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak,
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek,
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak,
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek