POL6002 Çağdaş Siyasi İdeolojilerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6002 Çağdaş Siyasi İdeolojiler Bahar
Güz
3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders katılımcıları temel politik teorilerin gelişimine aşina hale getirmeyi amaçlar ve iki tane başlıca amacı vardır:
1. temel politik teorileri, ideolojileri ve politik düşünürleri tanıtmak.
2. devlet, toplum ve siyaset ile ilgili varsayımları ve kavrayışları anlamalarına yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Ders, modernitenin ve modern ideolojilerin ayrıntılı analizini ve incelenmesini içerir. Bunu da modern zamanlarda bu ideolojilerin gelişiminde izlediği yolu anlamak ve yaşadıkları ayrışmaları kavramak amacıyla gerçekleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
2) Modernite ve İdeoloji Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
3) İdeoloji ve Modernite Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
4) Liberalizm: Gelişmesi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
5) Liberalizm: Klasik Liberalizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
6) Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
7) Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
8) Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
9) Sosyalizm: Marksizm Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler
10) Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
11) Milliyetçilik/Faşizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
12) Milliyetçilik/Faşizm Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
13) Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
14) Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Andrew Heywood, Political Ideologies, 3rd edition

Terence Ball and Richard Dagger, Political Ideologies and the Democratic Ideal, 3rd edition
Diğer Kaynaklar: various other journal articles to be handed out

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.